رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی پلدختر خواستار کمک سایر نهاد‌ها در برطرف کردن گره‌های ترافیکی موجود در این شهرستان شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  حشمت رحیمی در جلسه شورای ترافیک این شهرستان بر ایجاد تمهیدات لازم برای بازگشایی مدارس در اسرع وقت تاکید کرد و اظهار کرد: بایدقبل از آغاز سال تحصیلی، نسبت به روان سازی ترافیک و جمع‌آوری پل موقت هفتم تیر به منظور راحتی حال اولیا و دانش آموزان در پلدختر اقدام شود تا مشکلی برای مردم ایجاد نشود.

وی افزود: اگر اصلاح بلوار خیابان امام (ره) و جمع آوری پل موقت هفتم تیر همزمان صورت گیرد، مشکلات و گره ترافیکی شهر پلدختر دو چندان می‌شود که باید این موضوع مدنظر قرار گیرد.

رییس اداره راهنمایی و رانندگی پلدختر گفت: یکی از مطالبات به حق مردم پلدختر تامین ساختمان برای اداره راهور است، اما متاسفانه با وجود مکاتبات انجام شده در این رابطه و با توجه به مصوبات قبلی شورای ترافیک پلدختر این موضوع همچنان در هاله‌ای از ابهام باقی مانده است.

وی خاطرنشان کرد: هیچ ساختمانی برای برگزاری آزمون راهنمایی و رانندگی در پلدختر وجود ندارد، از این رو شهرداری می‌تواند برابر نیاز شهرستان پلدختر سالنی هر چند کوچک در اختیار پلیس راهور قرار دهد که متاسفانه هیچ اقدامی در راستای اجرای این مصوبه از سوی شهرداری انجام نشده است.

رئیس اداره راهنمایی و رانندگی پلدختر گفت: متاسفانه آزمون اخیر راهنمایی و رانندگی مربوط به بی سوادان در حیاط آموزشگاه رانندگی فدک شهر پلدختر انجام شد که دور از شان مردم این شهرستان است.

وی یادآور شد: در تمام شهرستان‌ها از سوی شهرداری سالنی در اختیار راهنمایی ورانندگی قرارداده شده، اما متاسفانه شهرستان پلدختر فاقد ساختمان راهور است.

رحیمی یادآور شد: شهرداری پلدختر تاکنون تابلو‌های فرسوده سطح شهر را تعویض نکرده که با توجه به بازگشایی مدارس لازم است هرچه سریعتر نسبت به خط کشی خیابان امام (ره) اقدام و تعویض تابلو‌های فرسوده اقدام شود.

وی افزود: متاسفانه برخی کنده‌کاری‌ها بی حد و حصر و بدون اطلاع اداره راهنمایی و رانندگی در سطح شهر انجام می‌گیرد که موجب یک سری مشکلات ترافیکی در شهر شده و به خود شهرداری ضربه می‌زند.

رئیس اداره راهنمایی و رانندگی پلدختربه کنترل ناوگان تاکسیرانی اشاره کرد و گفت: متاسفانه برخی رانندگان تاکسی‌های سطح شهر پلدختر از نظرپوشش ظاهری به هر شکلی در شهر مشاهده می‌شوند که در شان مردم نیست و نیاز به تهیه لباسی متحدالشکل است.

وی عنوان کرد: مسئول اتحادیه تاکسیرانی شهرداری در کنار پلیس راهور، تاکسی‌های فاقد مدارک و غیرمجاز را به اداره راهنمایی و رانندگی معرفی کند تا این اداره آن‌ها را متوقف کند.

رحیمی با اشاره به طرح پارکبان در پلدختر یادآورشد: این طرح قبل از سیل راه اندازی شد، اما بعد از سیل به حال خود رها شده که درخواست می‌شود این طرح مجدد راه اندازی شود تا مشکل ترافیکی تا حدودی در سطح شهر حل شده و چهره شهر نمایی بگیرد.

وی افزود: سرویس مدارس باید خیلی وقت پیش ساماندهی می‌شد، لذا هر چند دیر شده، اما در این راستا مانند سایر شهر‌ها باید پیمانکاری دعوت شود و ناوگان درون و برون شهری به این منظور در اختیار آن قرار گیرد.

رییس راهنمایی ورانندگی پلدخترگفت: اتحادیه تاکسیرانی شهرداری، رانندگان سرویس‌های مدارس را به این اداره معرفی و مدارک آنهارا شناسایی کند تا خودرو‌های آنان از هر نطر مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی افزود: شهرداری برای سرویس مدارس آرم متحدالشکلی را در نظر بگیرد تا وضعیت نابسامانی که زمان تعطیل شدن مدارس در سطح شهر شاهد آن هستیم و دانش آموز سوار هر ماشینی می‌شود، برطرف شود.

رحیمی خاطرنشان کرد: متاسفانه سال گذشته قرار بود اداره آموزش و پرورش مانند سایر شهر‌ها برای همیاران پلیس در پلدختر و معمولان لباس به صورت نمادین خریداری کند که این کار صورت نگرفته است تا بتوان از آن مستندسازی کرد.

وی افزود: انتظار می‌رود شهرداری و بخشداری معمولان نسبت به تهیه لباس برای همیاران پلیس اقدام کنند.

رییس اداره راهنمایی ورانندگی پلدختر به اصلاح تقاطع‌ها در سطح شهر اشاره کرد و گفت: بنا به بازدیدی که قبل از وقوع سیل در سطح شهر صورت گرفت قرار شد، تقاطع‌های سطح شهر مسدود شود و دور برگردانی در میدان بسیج راه اندازی شود تا مشکلات و گره‌های ترافیکی از نظر هندسی اصلاح شود و این امر جزو پیگیری‌ها است که باید اجرایی شود.

وی افزود: رهاسازی آب‌های سطحی ویژه فضای سبز بلوار خیابان امام (ع) یکی از مشکلات شهر است که سرازیر شدن آن در خیابان خطر آفرین بوده و امید است نسبت به اصلاح شبکه لوله‌های آب و فاضلاب اقدام شود.

انتهای پیام/د

پلیس‌راه راهور شهرستان ساختمان ندارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.