عرضه سیستم عامل IOS 13 یک هفته زودتر از موعد

شرکت اپل اعلام کرد که عرضه نسخه اصلی سیستم عامل IOS 13 و iPadOS یک هفته زودتر از موعد اتفاق میفتد.

عرضه نسخه سیزدهم IOS یک هفته جلو افتادبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، هفته پیش شرکت اپل با برگزاری مراسمی در کالیفرنیا در کنار نسل جدید گوشی‌های خود از سیستم عامل 13 IOS نیز پرده برداری کرده و اعلام کرد که این نسخه به زودی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. اما به تازگی تعدادی از کاربران گوشی‌های اپل اعلام کردند که پیغامی مبنی بر بروزرسانی تلفن برای آن‌ها نمایش داده شده است و آن‌ها می‌توانند نسخه ۱۳ سیستم عامل IOS را دریافت کنند. در این نسخه از IOS که صرفا Iphone 6s به بعد آن را دریافت خواهد کرد، تغییرات زیادی اعمال نشده و حالت تیره مهم‌ترین موردی است که در این نسخه از IOS اضافه شده است.

حالت تیره در IOS 13 باعث می‌شود که متن سیاه در صفحه به متن سفید و پس زمینه سفید به رنگ سیاه تغییر پیدا کند. این حالت علاوه بر حفاظت از آسیب رسیدن به چشم در شب، باعث می‌شود مصرف باتری در نمایشگر‌های AMOLED تا حد بسیار زیادی کاهش یابد و دلیل این کاهش مصرف باتری هم خاموش شدن پیکسل‌های رنگی در تلفن همراه است.

عرضه نسخه سیزدهم IOS یک هفته جلو افتاد

از دیگر تغییرات در این نسخه IOS بالا رفتن دقت FaCE ID و همچنین وسعت تشخیص چهره این قابلیت است که ظاهرا در این نسخه از IOS کاربران حتی با قرار دادن تلفن همراه روی میز و مشاهده آن می‌توانند قفل دستگاه خود را باز کنند. همچنین در IOS 13 کاربران می‌توانند با تنظیم نور، تصاویر گرفته شده خود را سفارشی سازی کنند که این قابلیت حتی در حالت پرتره نیز در دسترس کاربران است.


بیشتر بخوانید: سامسونگ گلکسی نوت ۱۰، اولین گوشی با توانایی پشتیبانی از Wi-Fi 6


به تازگی اپل اعلام کرده است که بروزرسانی جدید این نسخه که IOS 13.1 نام دارد، قرار است در ۲۴ سپتامبر عرضه شود یعنی ۶ روز زودتر از تاریخ رسمی که این شرکت در گذشته اعلام کرده بود. همچنین قرار است IpadOS نیز در ۲۴ سپتامبر و شش روز زودتر از تاریخ اعلام شده در دسترس کاربران iPad قرار گیرد؛ این سیستم عامل به تازگی توسط اپل طراحی شده است و پلیه و بستر اصلی آن سیستم عامل IOS است و شرکت اپل صرفا سعی کرده است ظاهر سیستم عامل خود را متناسب با نمایشگر‌های بزرگ iPad بهینه سازی کند. برای دریافت اطلاعات بیشتر از این نسخه سیستم عامل IOS باید تا زمان عرضه نسخه اصلی آن صبر کرد.

انتهای پیام/

نسخه جدید IOS به زودی عرضه می‌شود

برچسب ها: فناوری ، اپل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار