مدتی می‌شود که شهرداری تهران طرح دوچرخه سواری در پایتخت را به راه انداخته تا با اجرای این طرح آلودگی هوا را کاهش دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مدتی می‌شود که شهرداری تهران طرح دوچرخه سواری را به راه انداخته تا با اجرای این طرح آلودگی هوا را در پایتخت کاهش دهد.

این روزها تب‌وتاب دوچرخه سواری بسیار داغ شده و به دنبال آن نیز کمپین سه شنبه‌های بدون خودرو نیز به راه افتاده است؛ همچنین حناچی شهردار تهران نیز با حضور در سه شنبه‌های بدون خودرو سعی در اشاعه فرهنگ دوچرخه سواری در شهر تهران داشته است.

دوچرخه سواری و معضلات آن در سطح شهر/ آیا بستر مناسب برای استفاده از دوچرخه ایجاد شده است؟

دوچرخه سواری برای هیچ فردی در جامعه محدودیتی ندارد و همه افراد در جامعه می‌توانند از دوچرخه هایی که شهرداری به این امر تخصیص داده استفاده کنند، حتی مراجع قضایی نیز بارها اعلام کرده اند هیچ ممنوعیت قانونی برای بانوان در دوچرخه سواری وجود ندارد.


بیشتر بخوانید: توضیحات شهرداری تهران در مورد دوچرخه‌سواری بانوان در پایتخت 


اما پیش از همه‌گیر شدن این طرح و افزایش دوچرخه سواران در سطح شهر باید فرهنگ آن نیز نهادینه  و قوانین، باید‌ها و نباید‌هایی برای دوچرخه سواری در خیابان تعریف شود، چرا که دوچرخه سواری نیز مانند هر رفتار و کنش دیگری فرهنگ ویژه‌ای دارد که نمی‌توان نسبت به آن بی تفاوت بود.

پای صحبت برخی از رانندگان سواری که بنشینیم گله می‌کنند که دوچرخه سواران گاهی باعث ایجاد تصادف و حادثه شده‌اند و آنها بارها توانسته‌اند این خطر را مهار کنند و باید برای این مسئله فکر جدی شود.

دوچرخه سواری اگر با رعایت اصول نباشد آسیب‌های جبران ناپذیری را برای فرد ایجاد می‌کند و ممکن است عامل بسیاری از تصادفات باشد حتی به دلیل خطرات زیادی که دوچرخه سواری در سطح شهر با این حجم از ماشین و اتوبوس به دنبال دارد اجازه ورود دوچرخه سواران در خط ویژه اتوبوسرانی داده نشده است.

بیدود بلای آسمانی بر سر رانندگان/ افزایش نگران کننده تلفات دوچرخه سواری در تهران

در همین رابطه پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اعلام کرد: اخیرا خبری در فضای مجازی در خصوص موافقت پلیس راهور تهران بزرگ جهت تردد دوچرخه‌سواران در خطوط ویژه منتشر شد که ضمن تکذیب این خبر به آگاهی می‌رساند، راه‌اندازی خطوط ویژه به منظور سهولت در جابجایی مسافران گرامی با استفاده از حمل و نقل عمومی و ارائه خدمات ویژه امدادی و انتظامی به شهروندان بوده و همچنان که در ابتدای این مسیرها، تابلوی ورود ممنوع به استثناء اتوبوس و وسایل نقلیه امدادی و انتظامی نصب شده، به استناد بند ۴۹ ماده ۱ آئین نامه راهنمایی و رانندگی خط ویژه برای تردد وسایل نقلیه مجاز اختصاص یافته و تردد دوچرخه‌سواران در این مسیر ممنوع می‌باشد؛ لذا از شهروندان فهیم تهرانی که از دوچرخه جهت جابجایی در سطح شهر استفاده می‌کنند، تقاضا می‌شود ضمن خودداری از ورود به خطوط ویژه، از مسیر‌های عمومی و مجاز استفاده نمایند.

در دوره فعلی که دوچرخه سواری به عنوان یک چشم انداز کلی حمل نقل در حال افزایش است باید قوانین و فرهنگ آن نیز در جامعه تعریف شود چرا که اگر این اتفاق نیفتد باید منتظر افزایش آمار تصادفات، مرگ و میر و مصدومیت‌های ناشی از دوچرخه سواری بدون اصول در خیابان‌ها باشیم.


بیشتر بخوانید: چرا تهران برای دوچرخه‌سواری مناسب نیست؟ 


باید به دوچرخه سواران آموزش داده شود هنگامی که در حال دوچرخه سواری در اتوبان ها، بزرگراه ها و محلات هستند مانند وسایل حمل و نقل دیگر مثل اتومبیل و موتور حرکت کنند.

جالب است بدانید دوچرخه سواری نیاز به گواهینامه دارد، اما لزوم داشتن گواهینامه هنگام دوچرخه سواری از جمله قوانین اجرا نشده در ایران است که با توجه به شرایط فعلی و رشد دوچرخه سواری در سطح شهر نیازمند توجه ویژه برای به اجرا درآمدن این قانون است.

میثم یک دوچرخه سوار شهری است از او درباره قوانین دوچرخه سواری سوال کردیم، او گفت: دوچرخه سواری نیازمند لوازم ایمنی مانند کلاه‌کاسکت مخصوص دوچرخه، زانو بند و پوشاک مناسب است؛ همچنین دوچرخه سواران باید بدانند که عبور از خطوط ویژه اتوبوس‌ ممنوع است و دوچرخه سواران نباید وارد شوند.

میثم در ادامه گفت: دوچرخه سواران به هنگام عبور از میادین، خیابان‌ها و معابر باید از دست راست و چپ به عنوان راهنما استفاده کنند؛ همچنین استفاده از عینک برای جلوگیری از ورود گرد خاک و حشرات الزامی‌ست و عدم استفاده از عینک ممکن است برای دوچرخه سواران خطرساز باشد.

او افزود: سرعت دوچرخه نهایت ۶۰ کیلومتر بر ساعت است به همین دلیل در بزرگراه‌ها که سرعت اتومبیل ها ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت است عبور دوچرخه سواران از وسط و یا سمت چپ بزرگراه خطرناک است و دوچرخه سواران باید بدانند که هنگام عبور از بزرگراه از سمت راست برانند.

عبور دوچرخه سواران از خیابان های ورود ممنوع می‌تواند برای خودشان و رانندگان دیگر وسایل نقلیه خطراتی را ایجاد کند، بنابراین از جمله قوانینی که دوچرخه سواران برای حفظ سلامت خود و کاهش مخاطرات باید رعایت کنند، می‌توان به قوانینی مانند ممنوعیت ورود به خیابان‌های یک طرفه، رعایت حداکثر دقت هنگام پیچ، جلوگیری از سبقت‌های بی مورد در اتوبان‌ها و موارد دیگری اشاره کرد و باید دوچرخه سواران مانند رانندگان برای جلوگیری از تصادفات موظف به اجرا باشند.

استفاده از کلاه ایمنی برای حفظ سلامت دوچرخه سواران  باید الزامی شود تا هنگام از استفاده از دوچرخه خطری آنها را تهدید نکند.

اما بعد از دوچرخه سواری در پایتخت، شهرداری پیشنهاد استفاده از اسکوتر را در سطح شهر مطرح کرده بود که در حد همان پیشنهاد ماند و مورد بررسی هم قرار نگرفت گفتنی‌ است اسکوتر در ۱۰ کشور اروپایی و آمریکا استفاده می‌شود که البته عامل تصادفات بسیاری بوده است.

آمار جامعی از مرگ‌ومیر ناشی از تصادف اسکوتر در دسترس نیست، اما حساب سرانگشتی از گزارش‌های رسانه‌ها نشان می‌دهد که از ابتدای سال ۲۰۱۸ در فصل زمستان، حداقل ۱۱ مورد مرگ‌ومیر اسکوترسواران در ایالات متحده به ثبت رسیده است که با رسیدن تابستان و گرم شدن هوا تعداد آنها افزایش یافته است.

پیش از آن که طرحی به اجرا درآید باید بستر مناسبی برای اجرای طرح فراهم شود، چرا که با این حجم ماشین، ون، اتوبوس، مینی‌بوس و... در شهر تهران شرایط مناسبی برای دوچرخه سواران وجود ندارد.

همچنین بی توجهی دوچرخه سواران به ماشین‌ها هنگام رکاب زدن مسئله‌ای نگران کننده است و شهرداری تهران که مجری این طرح است باید فکری به حال آن کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جمشید
۱۱:۵۰ ۲۱ مهر ۱۳۹۸
برای جا انداختن دوچرخه سواری در شهرهای کشورمون باید بجنگیم، کشورهایی که الان موفق هستن همشون تا 3 دهه پیش با مشکل ترافیک و آلودگی و خودرو محور بودن معابر عمومی دست و پنجه نرم می کردن ولی بعد از سالها تلاش و فرهنگ سازی و سرمایه گذاری موفق شدن. خلاصه این که هیچ چیزی یه شبِ به دست نمیاد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۴ ۲۱ مهر ۱۳۹۸
این طرح بر می گردد به زمان شهردار واقعی و انقلابی و روشن فکر قالیباف که هنوز آثار آنرا را کهذشامل دوچرخه های محبوس شده در بلوار آیت الله کاشانی روبروی شهرداری منطقه پنج و بلوار ابوذر جنب پارک میعاد دید
در ضمن من از مسئول نظافت سرویس های بهداشتی همیشه تمیز و مرتب پارک میعاد در بلوار ابوذر جنب بیمارستان پیامبران تشکر می کنم جا دارد از این فرد بنحو شایسته ای تقدیر شود
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۳۰ ۲۰ مهر ۱۳۹۸
تنها محله تهران که برای دوچرخه سواری ایمن هست شهرک اکباتانه که مسیر مخصوص دوچرخه در هر 3 فاز آن و در محوطه های داخلی شهرک وجود داره و فارغ از تردد خودرو و موتورسیکلت میتوان بصورت خانوادگی تا پاسی از شب در آن دوچرخه سواری نمود.
Iran (Islamic Republic of)
سید رضا
۲۱:۲۹ ۲۰ مهر ۱۳۹۸
به زور تقلید کورکورانه می خوان یه طرحی رو که قبلا جواب نداده ، جا بندازن ! نه خیابانهای شهر مناسبه و نه هوایی که اکثر روز ها آلودست و مناسب دوچرخه سواری نیست ! درضمن ؛ فرهنگ سازی هم نشده !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۳ ۲۰ مهر ۱۳۹۸
یک راه حل اینکه بعضی از خیابانها را فقط مخصوص پیاده رو و دوچرخه در نظر گرفت و از تردد خودرو و موتور جلوگیری کرد.
Iran (Islamic Republic of)
منیره اعظم
۱۷:۵۵ ۲۰ مهر ۱۳۹۸
ای بابا نمایش نشلن می دهنیدشهردارتهران تاکی بشودباشگاه خبرنکاران جوان وقتی می گویم نیمکت می خواهیم می گویدنمی شودبگذاریم چطورماشین می شودباشدداخل پیاده روهای تهران ولی یک نیمگت گذاشتن نمی شودباشگاه خبرنکاران جوان ممنم می شم رسیدکی کن منطقه۱۱ناحیه۳کارگردجنوبی چهارراه لشکرخ گمالی گوچه امام رضاعلیه السلام گوچه انارتفت باتشکرازتهرانی نبایدماشین باشه داخل پیاده روهای سالمندمریض?
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۶:۳۴ ۲۰ مهر ۱۳۹۸
چرا چیزی از آزار و اذیت رانندگان موتور سیکلت و ماشین بخصوص تاکسی ها نسبت ب دوچرخه سوارها طوری ک انگار با ی گله گرگ روبرو میشی وقتی با دوچرخه بیرون میری ننوشتین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۰:۵۱ ۲۰ مهر ۱۳۹۸
آقا هادی درست می فرمایند . خود من زیاد دوچرخه سواری می کنم و همیشه با احتیاط از سمت راست خیابان حرکت می کنم ولی بارها شده که توسط راننده های بی مبالات زیر گرفته شوم به ویژه هنگام رسیدن به محل برخورد خیابان ها و کوچه های فرعی به اصلی راننده ها بدون توجه به دوچرخه سوار در حال عبور یکباره داخل خیابان فرعی می پیچند و حتی یکبار نزدیک بود یک وانتی به این شکل مرا زیر بگیرد که با هوشیاری خودم را به سمت ماشین پارک شده کنار خیابان پرت کردم وگرنه سر از بیمارستان در می آوردم .مورد دیگه باز کردن ناگهانی در ماشین های پارک شده است که این مورد ها هم کم نبوده که پیش آماده و حتی یکی دو بار هم با در ماشین برخورد کردم که خدا را شکر به خاطر ترمز گرفتن سریع و سرعت کم صدمه ای ندیدم ولی همیشه هم که به خیر نمی گذرد . تازه اینا دو مورد از ده ها مورد بی توجهی های به نظر عمد رانندگان با دوچرخه سوارها بود . یکبار هم یه ماشین با سرعت از کنار من رد شد که به خاطر رعایت نکردن فاصله مناسب با من خودرو به فرمان دوچرخه خورد و من به سمت دیگه پرت شدم که باز هم به خاطر سرعت پایین خودم به خیر گذشت .دوچرخه سواری یه جورایی شده بازی با جان خود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۲۰ مهر ۱۳۹۸
دوچرخه برای تفریح و ورزش هست نه داخل شهر و ترافیک
بااین شیب خیابنها وفرصتهای کم دوچرخه واسه آدم بیکاره
Iran (Islamic Republic of)
مری
۱۵:۲۸ ۲۰ مهر ۱۳۹۸
طرح دوچرخه سواری در شهر تهران به دلیل وجود شیب در اکثر نقاط این شهر هرگز عملی نخواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
mehdi
۱۴:۵۲ ۲۰ مهر ۱۳۹۸
این دوچرخه های بی کیفیت رو هیچکی سوار نمیشه ، کاش بودجه اون رو یک تهویه هوا در ورودی مترو میرزای شیرازی می زدید که که در اساعات صبح گاهی و غروب
بوی گند و احساس خفگی هوا ایجاد نکنه
Iran (Islamic Republic of)
ع
۱۵:۲۷ ۲۰ مهر ۱۳۹۸
عزیز جان بودجه این دوچرخه ها از جیب مردم تامین شده است برای هر دوچرخه 150 هزارتومان پول پیش میگیرن تا ثبت نام کنن اگر 100 هزار دستگاه هم باشد میشود 15 میلیارد تومان سود ماهیانه ان را حساب کنید پول دوچرخه ها درمیاد
Sweden
ناشناس
۱۴:۲۷ ۲۰ مهر ۱۳۹۸
مشکل این است که همه ماشالله ماشین سوار شده اند و کلی معابر را برای خودشان می خواهند و گرنه هیچ مشکلی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۲۰ مهر ۱۳۹۸
درشهر شیراز شهرداری خط ویژه ای برای دوچرخه درنظرگرفته است که کار را آسان کردهاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۲۰ مهر ۱۳۹۸
بر خلاف شایعه معروف باهوش بودن ایرانی ها متاسفانه ما از کم هوش ترین مخلوقات خدا هستیم!!! دلیل این مسئله هم استفاده نکردن از تجربیات دیگران و اختراع دوباره و چندباره چرخ است.
بهترین نسخه برای کشور ما استفاده از تجربیات کشورهای دیگر خصوصا کشور چین در استفاده از دوجرخه و موتور برقی و خطوط ویژه است.
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۳:۴۷ ۲۰ مهر ۱۳۹۸
سلام
استفاده فراگیر از دوچرخه یکی از راههای کاهش ترافیک و آلودگی هواست ، لطفا جو منفی درست نکنید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۲۰ مهر ۱۳۹۸
اگرمسیرهای ویژه برای دوچرخه سوار ها ایجاد شود خیلی خوب است من درشهرستان دوچرخه سواری می کنم ولی با ترسو لرز وخواندن شهادتین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۲۰ مهر ۱۳۹۸
حق با شماست، این ها دوچرخه دادند ولی مسیر نساختن
-
ناشناس
۱۳:۱۴ ۲۰ مهر ۱۳۹۸
اگه میشه تو شهر های دیگه نیز این دوچرخه ها راه اندازی بشه و مردم بتونن استفاده کنن و هزینه هم کمتر باشه.
United States of America
ناشناس
۱۳:۴۶ ۲۰ مهر ۱۳۹۸
میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۲۰ مهر ۱۳۹۸
شما باید جمع بشید و نامه بنویسید و بدهید به استاندار، شهردار و نماینده مجلس، چند نفر هم پیگیر باشند. فقط حماقت تهران را نکنید، اول مسیر دوچرخه بسازید و قانون سختگیرانه و بعد دوچرخه بدید.
Iran (Islamic Republic of)
بیثواد
۱۲:۵۹ ۲۰ مهر ۱۳۹۸
دوچرخه سواري در شهر = خودكشي
United States of America
ناشناس
۱۳:۴۷ ۲۰ مهر ۱۳۹۸
چرا?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۲۱ مهر ۱۳۹۸
خطرناک هستش ولی موتور سواری و رد شدن از عرض خیابان هم خطرناکه ولی نمی تونیم بگیم فقط سوار ماسین بشیم/
Sweden
ناشناس
۱۱:۲۶ ۲۰ مهر ۱۳۹۸
راه حل کار ساده است هر جا دوچرخه سواری کشته شد تابلو خطر نصب کنید و خسارت به دوچرخه و خودرو را از بازماندگان دریافت کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۲۰ مهر ۱۳۹۸
چی بگم
موتور سواری در پیاده رو
رعایت نکردن حق تقدم عابر در خط کشی عابر پیاده
و حالا هم دوچرخه سوار های بی احتیاط

موندم چه جوری گواهینامه می گیرند اینها
United States of America
ناشناس
۱۳:۴۷ ۲۰ مهر ۱۳۹۸
گواهینامه نمی گیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۲۰ مهر ۱۳۹۸
حرف دل منو زدید
وقتی آقایون عرضه کنترل ماشین و موتور را تو شهر ندارند چطور می خواهند دوچرخه کنترل کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ساحل
۱۱:۰۸ ۲۰ مهر ۱۳۹۸
ما رفته بودیم هلند خیلی جالب بود؛ پیرمرد و پیرزن های حدود ۷۰ ساله با دوچرخه تردد میکردن. حتی زن حامله یا زنها با بچه های کوچک که روی ترکشون بودن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۲۰ مهر ۱۳۹۸
شما دقت کنید تو هلند مسیر ویژه و حتی چراغ راهنمایی برای دوچرخه هست و اگر موتور تو مسیر دوچرخه بیاد سریع دستگیرش می کنند و بلایی سرش میارند تا آخر عمر از اون مسیر نره.
حالا تو ایران، نه قانون درست اجرا میشه و نه مسیر دوچرخه هست و آقایون میگن دوچرخه سوارشید.
Iran (Islamic Republic of)
بهنام
۱۰:۰۹ ۲۰ مهر ۱۳۹۸
مطالبی که گفته شد صحیح بود ولی انصافا مقاله کاملا یک طرفه بود و اصلا به نیود مسیرهای دوچرخه کافی و عدم توجه رانندگان به دوچرخه سواران هیچ چیزی گفته نشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۲۰ مهر ۱۳۹۸
درسته، رانندگان با این رانندگی وحشیانشون عابر هم به خطر میاندازند.
همین آقایون که از دوچرخه سواران انتقاد می کنند، خودشون چقدر قوانین رو درست رعایت می کنند؟
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی حیدری
۰۹:۵۸ ۲۰ مهر ۱۳۹۸
به نام خدا : اگر فرهنگ استفاده ی صحیح از دوچرخه سواری نهادینه شود و مردم جامعه اکثرا برای رفت و آمد شهری از دوچرخه استفاده کنند در این صورت است که تعداد اتومبیل های درون شهری بسیار کم خواهد شد و به تبع آن تصادفات هم کم خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۲۰ مهر ۱۳۹۸
دوچرخه یک وسیله نقلیه غیر موتوری هست.
نگرانی اصلی رانندگانی هستند که هیچ تصوری از قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی ندارن و همیشه تصور می کنن همه حق و حقوق رانندگی با خودشونه می تونن هر جا خواستن بزنن ترمز واسه مسافر،حق تقدم در هر وضعیتی با خودشونه و بقیه هم نفهمند که نمی دونن راننده عجله داره.
جناب مسئولین هم تا وقتی در حد حرف و همایش و جلسه باشه از دوچرخه سواری حمایت میکنن نه بیشتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۲۰ مهر ۱۳۹۸
رانندگان خودشون هر غلطی می کنند، گند زدن با این رانندگی وحشیانشون
بگید که خیلی از این تصادفات برای این بوده که راننده روانی حق تقدم را رعایت نکرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۲۰ مهر ۱۳۹۸
خیلی خوبه ادم پول کرایه رو با ورزش کردن همزمان پرداخت میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۲۰ مهر ۱۳۹۸
خيلي خيابوناي پت و پهني داريم تازه دوچرخه هم ميخوان بريزن توش
دوچرخه سواري در شهر = خودكشي
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۲۱ ۲۰ مهر ۱۳۹۸
موافقم. تنها شهر ایران که برای زندگی مدرن و سالم، اصولی ساخته شده کیش هست. تو کیش رانندگی مردمش هم متفاوت هست.تهران زیر ساخت مناسب رو نداره. ولی بودن دوچرخه بهتر از نبودنش هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۲۰ مهر ۱۳۹۸
کاش تهران هم مثل کیش می شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۲۰ مهر ۱۳۹۸
بعله همین میشود دیگر. شما باید همزمان با ورود دوچرخه یا حتی قبل از آن برای کاهش ماشین اقدام کنید. حتی قبل از اینها باید قیمت سوخت را درست کنید تا مردم رغبت استفاده از دوچرخه را داشه باشند. حتی قبل از این باید ساختار ادارات تان را اصلاح کنید و تبلیغ قناعت و بیرون کردن روسا و معاونان را که کاری انجام نمی دهند جز این دستورها و ریخت و پاشهای الکی مثل دوچرخه. تا بدین وسیله مشکل اصلی که خودشان هستند دیده نشود
Iran (Islamic Republic of)
رعنا
۰۹:۰۳ ۲۰ مهر ۱۳۹۸
به نظر این دوچرخه ها کمک خاصی در برگشت پروانه ها به شهر ندارد
چون
1- دوچرخه ها کاملا سفت و سخت می باشند
2- به دلیل نداشتن محور چرخ دنده حرکت در مسیرهای باشیب کم هم کاملا سخت می باشد
3- کرایه آنها 1500 تومان برای حتی یک مسیر کوتاه 5 دقیقه ای معادل تاکسی می باشد که اصلا مقرون به صرفه نیست
4- در تمام نقاط شهر و در پیک برگشت کارمندان از ادارات در دسترس نیست
ونهایتا به پروانه ای هم در کار نیست
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۸:۰۶ ۲۱ مهر ۱۳۹۸
تو تهران مسیر رفت و برگشت اکثریت مردم سر کار هرکدوم بیش از 5 کیلومتر هستش چطور تو شیب های خیابان های موجود در تهران میشه با دوچرخه رفت این مشکل ترافیک تهرانه
France
ناشناس
۰۸:۵۳ ۲۰ مهر ۱۳۹۸
نه خیر. رانندگان خودرو باید بهتر رانندگی کنند. فرهنگ ماشین سواری در ایران یعنی من راننده هستم پس حق با من هست. در حالیکه همه دنیا راننده خودرو همیشه مقصر است مگر خلاف آن ثابت شود.
در ایران کلا موارد این چنین با مقاومت همراه است چون نان خیلی ها آجر میشود با دوچرخه و اسکوتر و وسایل زیست محیطی
United States of America
ناشناس
۰۸:۴۷ ۲۰ مهر ۱۳۹۸
میثم کیه دیگه ...
هرکی میرسه برای خودش قانون درست میکنه
ما (مردم شریف ایران) فرهنگ هیچی رو نداریم
حرف زدن
موبایل
ماشین
موتور
حتی فرهنگ رد شدن از خیابان
جالب اینجاست همش دوچرخه سوار باید حواسش جمع باشه
اگه اینطوریه تو سرتاسر تهران و سایر شهر های بزرگ مسیر ویژه برای دوچرخه بسازید
دوچه سوار از پیاده رو نره ، از خط ویژه که اکثرا خالیه نره ، از خیابان نره و ..
پس از کجا بره ؟!
شاید دوچرخه های شما پرواز میکنه
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۸:۳۸ ۲۰ مهر ۱۳۹۸
سلام این جوری که گذارشگر محترم نوشته پاک کردن صورت مسئله به جای حل مشکلات فعلی است.
من به عنوان یک شهروند که حدود یکساله از این امکان جدید استفاده میکنم راضی هستم و به نظرم باید فرهنگ استفاده شهروندان را از دوچرخه افزایش داد.
لیکن این طرح هم مانند طرح های مختلف دیگر خالی از اشکال نیست. مثلا با توجه به وضعیت جغرافیایی شهر تهران وسهولت استفاده برای سر بالایی ها دوچرخه ها باید برقی شوند ویا مسیر های ویزه ای را برای عبور دوچرخه سواران در نظر گرفت و...
حمله به یک طرح خوب به علت ÷ایین آمدن درامد تاکسی دار های محترم کار درستی نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۹ ۲۰ مهر ۱۳۹۸
موتور کم بود که مثل مور و ملخ از چپ و راست سبز می شدند حالا دوچرخه ها را هم باید مراقب باشیم... مشکل مملکت ما اینه که یک وسیله نقلیه را وارد خیابان می کنند بعد قوانین اش را درست می کند و بستر خیابانش را آماده سازی می کنند در صورتی که اول باید قوانین وسیله نقلیه به طور کامل آماده و آموزش داده شود بعد اون وسیله وارد سیستم حمل و نقلی کشور شود...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۲۰ مهر ۱۳۹۸
احسنت، هنوز از دست این موتوری های وحشی می کشیم.
باید فرهنگ گزارش تخلفات تو ایران راه بیافته که هر موتور و ماشین خلافکاری دیدیم گزارش بدیم.
بعد هم باید مسیر ویژه دوچرحه باشه.
این موتورسوارهای وحشی هم تو طویله ببندیم.
آخرین اخبار