وزیر نفت امروز در راس هیاتی از مدیران ارشد وزارت نفت، از پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس در بندرعباس بازدید کرد.

بازدید وزیر نفت از پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارسبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، در جریان بازدید بیژن زنگنه از مرحله‌های یک، دو و سه از طرح‌های افزایش ظرفیت و رفع گلوگاه‌های تولید نفت ستاره خلیج فارس، استاندار هرمزگان و جمعی از مسوولان استان نیز حضور داشتند.

بررسی وضعیت پدافند غیر عامل پالایشگاه و مبحث مرتبط با آن از دیگر اهداف و محور‌های سفر یک روزه وزیر نفت به بندرعباس است.

دهم شهریور امسال  هم رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور که از این پالایشگاه بازدید کرده بود، با اشاره به جایگاه ویژه پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس در صنعت نفت، گفته بود: الزام‌های پدافند غیرعامل در این مجموعه باید با جدیت بیشتری مورد توجه قرار گیرد.

سردار غلامرضا جلالی اظهار داشت: برگزاری مانور‌های منظم ارزیابی وضعیت در پالایشگاه‌ها از منظر پدافند غیرعامل یک امر اساسی و ضروری است، پالایشگاه ستاره خلیج فارس از نظر معماری توانسته بسیاری از رویکرد‌هایی که از منظر پدافند غیرعامل حائز اهمیت است را برآورده کند.

پالایشگاه ستاره خلیج فارس به عنوان بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان در زمینی به مساحت ۷۰۰ هکتار در ضلع غربی پالایشگاه بندرعباس ساخته شده و ظرفیت این پالایشگاه ۳۶۰ هزار بشکه میعانات گازی است که در قالب سه مرحله ۱۲۰ هزار بشکه‌ای در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/س

سفر وزیر نفت به هرمزگان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.