وزیر راه و شهرسازی گفت: توجه به توسعه زیرساخت‌های عمومی یکی از تکالیفی است که دولت در دستور کار خود دارد.

توسعه زیرساخت‌های عمومی در دستور کار دولت قرار دارد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛  اسلامی وزیر راه و شهرسازی در بازدید از مسیر ارتباطی دهلران به مهران گفت: تکمیل راه‌های مواصلاتی یکی از برنامه‌های اصلی وزارت راه شهرسازی است و در این راستا نیز اقدامات خوبی در کشور در حال انجام است.

او در بازدید از محور‌های دهلران در جنوب استان ایلام بیان کرد: آزادراه پل زال-دهلران-چیلات در مرحله فراخوان است.

اسلامی ادامه داد: با توجه به نزدیک شدن اربعین وزارت راه و شهرسازی برای آماده‌سازی و تکمیل زیرساخت‌ها از همه ظرفیت‌های خود استفاده می‌کند و با توجه به اینکه امسال پیش‌بینی می‌شود بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در اربعین شرکت کنند ما باید برنامه‌ریزی‌های لازم را در دستور کار خود قرار دادیم.

او مطرح کرد: تکمیل باند دوم و تعریض جاده‌ها در برخی مسیر‌های خوزستان و ایلام در دست اقدام است.

وزیر راه شهرسازی اظهار کرد: کاستی‌ها و نواقصی که سال قبل وجود داشته امسال تلاش شده آن‌ها برطرف شوند و این امر با محوریت استانداران دو استان ایلام و خوزستان در حال انجام است و امسال تغییرات قابل قبولی صورت گرفته است.

او بیان کرد: امسال باید مواکب به‌گونه‌ای جانمایی شوند که مشکل ترافیکی برای عبور و مرور ایجاد نکنند تا زائران راحت‌تر تردد کنند و با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال حجم تردد با خودرو‌های شخصی بیشتر شود گسترش پارکینگ‌ها باید در دستور کار باشد و در این راستا در مرز چذابه اقدامات خوبی اندیشیده شده است و با بررسی‌های صورت گرفته پارکینگ‌ها در مرز مهران هم در حال افزایش هستند.

وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد: ستاد مرکزی اربعین در بحث ناوگان حمل‌ونقل ریلی جاده‌ای و هوایی تصمیم‌گیری لازم را داشته است و افزایش قطار‌ها در مسیر خرمشهر و کرمانشاه برای ارائه خدمات به زائران از برنامه‌های ما است.

او ادامه داد: در بحث ناوگان هوایی، پرواز‌ها قطعاً بیشتر خواهند شد و در بحث حمل‌ونقل عمومی نیز ۸ هزار دستگاه اتوبوس پیش‌بینی‌شده است تا جابجایی زائران با مشکل مواجه نشود.

سلامی در رابطه با اتصال اتوبان خرم‌آباد به پل زال و مورموری به دهلران و چیلات اظهار کرد: بررسی‌های مقدماتی انجام‌شده و این دو طرح تأثیر خوبی در توسعه استان و شهرستان دارند و امیدواریم این اقدامات کمک کنند که شکوفایی در دهلران و استان ایلام بیشتر شود.

او در رابطه با خدمات‌دهی به زائران در بحث برگشت افزود: همه تمهیدات لازم اندیشیده شده است و با هماهنگی که با استاندار ایلام صورت گرفته امسال شاهد ترافیک در مرز مهران به‌خصوص در پایه برکت نخواهیم بود و اتوبوس موردنیاز تأمین‌شده است.

انتهای پیام/ ن

توجه ویژه به توسعه زیرساخت‌های عمومی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.