هشت سال دفاع مقدس از درخشان‌ترین عرصه‌های دفاع محسوب می شود، هنگامه‌ای که ملت ایران در اتحادی بی نظیر و یکپارچه به مصاف با دشمن متجاوز رفت و برای حفظ و پاسداری از خاک وطن، سراسر عشق، ایثار و شجاعت شد.

دفاع مقدس؛ دفاعی با رنگ ایمانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،پس از پایان جنگ نیز مجاهدانی از تبار شهیدان برای دفاع از اسلام و حریم اهل بیت (ع) در قامت مدافعان حرم در جنگ با اندیشه‌های افراطی و تکفیری، جامه برازنده شهادت را بر تن کردند و تحسین جهانیان را برانگیختند.

میراث دفاع مقدس، به بیان بخش مهمی از تاریخ ایران در برهه‌ای حساس می‌پردازد که جوانان این مرزوبوم به منظور تحقق اهداف متعالی نظام اسلامی، گام در مسیر حق نهادند و مشق عاشقی نگاشتند.

مردان بی‌ادعایی که نه محتاج نگاهند و نه مستمند عنایات؛ بیرق‌دار سرخ آنان، پیری بود که از حسینه‌ای به وسعت یک دل، به وسعت یک غزل، بر بام جهان معنویت بارانید. ایشان پرستوان غریبی بودند که به حرمت یک گل، جهان را بهاری کردند و نسیم موعود آخرالزمانی را به مشام بوی گم کرده جهانیان آشنا نمودند.

آثار و میراث به یادگار مانده از دوران دفاع مقدس در حقیقت نسخه‌ای از استقامت و پایداری ایرانیان را پیش روی تمام آزادی خواهان به تصویر کشید که چگونه، ملتی با مقاومت بی نظیر خویش توانست، دسیسه دشمنان را خنثی سازد و روایتگر فرهنگ ایثار و شهادت شود.

فرهنگ شهادت طلبی ملت ایران موجب شد تا دنیا در برابرقدرت و صلابت نظام اسلامی سر تعظیم فرود آورد.

مشارکت مردمی نیز شاه بیت حماسه دفاع هشت ساله مردم ایران در برابر تجاوز رژیم بعث عراق است. مشارکت مؤثری که موجب شد تا محاسبات بعثی‌ها و حامیانش برهم ریزد و جنگی که بنا بود یک هفته‌ای با غلبه رژیم بعث به پایان برسد، سرانجام بدون هیچ دستاوردی برای متجاوزان به پایان رسید.

ما در جنگ به این نتیجه رسیدیم که باید روی پای خودمان بایستیم. ما در جنگ ابهت دو ابرقدرت شرق و غرب را شکستیم. ما در جنگ ریشه‌های انقلاب پربار اسلامیمان را محکم کردیم. ما در جنگ حس برادری و وطن‌دوستی را در نهاد یکایک مردمان سرزمین اسلامیمان بارور کردیم.

عزت امروز ما در دنیا به برکت دوران دفاع مقدس است؛ امروز هیچ کشوری به اندازه جمهوری اسلامی ایران از امنیت و آرامش برخوردار نیست و این موضوع به ثمره برکت دوران دفاع مقدس حاصل شده است.

انتهای پیام/ت

گرامیداشت هفته دفاع مقدس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.