نماینده ولی فقیه در هندوستان از کمک شیعیان هندوستان به ساخت ۱۵۰ خانه و سه خانه بهداشت در خوزستان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،حجت‌الاسلام محمد مهدی مهدوی پور نماینده ولی فقیه در هندوستان شامگاه گذشته در حاشیه آئین کلنگ زنی خانه بهداشت نهر ابتر از توابع اروندکنار در جمع خبرنگاران گفت: خرسندم که شاهد همدلی و همبستگی میان شیعیان هندوستان و مردم خوزستان هستیم.

او ادامه داد: در سیل تحمیل شده شیعیان هندوستان با آسیب دیدگان از سیل اظهار همبستگی کردند، و هر آنچه که داشتند اعم از طلا، النگو و حتی گوسفندشان را برای کمک اهدا کردند.

نماینده ولی فقیه در هندوستان افزود: این کمک ها به خاطر عشق و علاقه ای که شیعیان هندوستان به ایران داشتند از معنویت خاصی برخوردار است.

مهدوی پور گفت: شیعیان هندوستان علاوه بر ابراز همدردی با هموطنانمان ، به خاطر عشقی که به ایران و مقام معظم رهبری دارند و همینطور تاثیری که از انقلاب اسلامی گرفته‌اند به صورت خودجوش و با خلوص نیت کمک های خود را به سیل‌زدگان کشورمان اهدا کردند.

او ضمن اشاره به اینکه تاکنون ۱۰ میلیارد تومان از کمک های شیعیان کشمیر و کارگیل و حیدرآباد جمع آوری شده است، افزود: خانه بهداشت نهر ابتر و دو مرکز بهداشت دیگر در استان خوزستان با بخشی از همین مبلغ جمع‌آوری شده ساخته می شود و ۱۵۰ خانه و  ۲ مدرسه در مناطق دیگر از جمله شهر سیل‌زده پلدختر هر کدام به ظرفیت ۶۰۰ دانش آموز نیز از همین مبلغ ساخته می‌شوند.

به گفته نماینده مقام معظم رهبری در هندوستان این همبستگی میان دو ملت ایران و هندوستان برای همیشه به یادگار خواهد ماند.

حجت الاسلام مهدوی پور در پایان خطاب به سیل زدگان خوزستان گفت: اگر چه شما مشقت سیل را تحمل کردید ولی مردم  سراسر دنیا نیز دلشان با شما همراه بود.

انتهای پیام/ د

کمک شیعیان هندوستان به ساخت خانه و خانه بهداشت

برچسب ها: سیلاب ، خانه بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.