شبکه خبری بلومبرگ اذعان کرد با توجه به اینکه فروش نفت ایران از قبل تحت تحریم بوده، تحریم‌های بیشتر اقتصاد ایران چیزی بیش از آثاری ناچیز نخواهد داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از بلومبرگ، این شبکه خبری در گزارشی اذعان کرد تحریم‌های آمریکا آثار ناچیزی بر اقتصاد ایران خواهند داشت.

به نوشته بلومبرگ، دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از زمان خروج از توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ درحال تشدید تحریم‌ها بر ایران، از جمله فروش نفت بوده است. تحریم‌های بیشتر آمریکا بر ایران می‌تواند مسیری برای جلوگیری از درگیری مستقیم نظامی باشد.

بلومبرگ نوشت در حالی که ترامپ گفته بود آماده اقدام علیه ایران است، اما پس از آن اعلام کرد که خواهان درگیری دیگری در خاورمیانه نیست.

بلومبرگ اذعان کرد با توجه به اینکه بخش اعظم اقتصاد ایران وابسته به فروش نفت است و با توجه به اینکه فروش نفت از قبل تحت تحریم بوده، تحریم‌های بیشتر چیزی بیش از آثاری ناچیز نخواهد داشت.

این در حالی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته (چهارشنبه) با ارسال پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: «به وزیر خزانه داری آمریکا دستور دادم که تحریم‌ها علیه کشور ایران را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.»

بنابر اعلام مقامات ارشد آمریکا، تحریم‌ها علیه ایران در یک سال گذشته بیشترین تحریم‌‌هایی بوده که یک کشور با آن روبرو شده، اما به باور بسیاری از کارشناسان و ناظران سیاسی، سیاست تحریم و فشار حداکثری آمریکا علیه ایران با شکست مواجه شده است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا ۱۸ اردیبهشت پارسال به صورت یکجانبه و بدون دلیل خاصی از برجام که مورد تأیید جامعه جهانی و شورای امنیت سازمان ملل بود خارج شد و اعلام کرد کارزار فشار حداکثری علیه ایران را به راه خواهد انداخت تا صادرات نفت تهران را به صفر برساند و آن را مجبور کند بار دیگر به میز مذاکره بیاید تا «توافق بهتری» برای آمریکا رقم بخورد.

طرف‌های اروپایی برجام پس از خروج یک‌جانبه آمریکا از این توافق ضمن ابراز «تأسف» از اقدام واشنگتن مدعی شدند بهره‌مندی ایران از مزایای اقتصادی برجام را تضمین می‌کنند. وزرای خارجه انگلیس، فرانسه و آلمان سرانجام با صدور بیانیه مشترکی در بهمن ماه پارسال رسما ثبت یک کانال مالی ویژه برای تجارت با ایران موسوم به اینستکس را اعلام کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار