فرمانده سپاه ولیعصر (عج) استان خوزستان برنامه‌های هفته دفاع مقدس را تشریح کرد.

تشریح برنامه‌های سپاه ولیعصر (عج) خوزستان در هفته دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سردار حسن شاهوار پور فرمانده سپاه ولیعصر (عج) استان خوزستان در جلسه‌ای که با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه در اهواز برگزار شد، برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان را تشریح کرد.

او افزود: در این روز نیرو‌های صدام، جنگی همه جانبه را علیه ایران آغاز کردند، در ۶ ماهه نخست جنگ تحمیلی به دلیل غافلگیری نیرو‌های ایران، دشمن برتری نسبی در میدان جنگ زمینی و هوایی داشت و توانست بخش‌هایی از کشور را اشغال کند، اما در ادامه با مقاومت نیرو‌های مردمی و نیرو‌های مسلح دشمن عقب نشینی کرد.

سردار شاهوار پور اظهار کرد: در سال ۵۹ که درخت انقلاب اسلامی هنوز تنومند نشده بود رژیم بعث عراق با تحریک استکبار جهانی در روز ۳۱ شهریورماه بیش از ۲۰ نقطه حساس کشور به ویژه استان خوزستان را مورد هدف قرار داد.

فرمانده سپاه ولیعصر (عج) استان خوزستان بیان داشت: دشمن در دوران جنگ تحمیلی به ۵ استان مرزی حمله کرد، اما هدف اصلی آن خوزستان بود به طوریکه تصرف ۳ روزه این استان را جزء برنامه‌های خود عنوان کرده بود.

سردار حسن شاهوار پور تصریح کرد: به پاس رشادت رزمندگان اسلام در سال‌های جنگ تحمیلی، هر ساله برنامه‌های متعدد در استان خوزستان برگزار می‌شود و امسال بیش از ۳ هزار برنامه اجرا می‌گردد.

او، دیدار با خانواده‌های شهدا، جانبازان و پیشکسوتان دفاع مقدس، اهدای ۲۰۰ سری جهیزیه به خانواده‌های نیازمند عین۲، بامدژ، شیبان و حمیدیه و توزیع ۲ هزار بسته لوازم التحریر بین دانش آموزان مناطق حاشیه اهواز را از مهم‌ترین برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان خوزستان عنوان کرد.

سردار شاهوارپور، تحویل ۳۵ باب منزل ساخته شده برای مددجویان کمیته امداد خمینی (ره)، تعمیر یکهزار و ۲۰۰ واحد آسیب دیده، غبار روبی مزار شهداء و اعزام یک گروهان از نیرو‌های عرب برای حضور در مراسم رژه تهران را بخشی دیگر از اقدامات این هفته برشمرد.

انتهای پیام/گ

نگاهی به برنامه های هفته دفاع مقدس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.