معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: سالانه بیش از ۵۰ درصد از زائران امام رضا (ع) قطار را که ایمن‌ترین وسیله حمل و نقل است جهت سفر انتخاب می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی رسولیان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل راه آهن استان، گفت: موضوع حمل و نقل در دو حوزه مسافر و کالا به خصوص حمل و نقل ریلی بسیار مهم بوده و باید در مسیر توسعه این بخش، توسعه فاینانس و استفاده از ظرفیت های حداکثری تلاش کنیم.

او ادامه داد: بخش عمده از صادرات استان به صورت ریلی انجام می شود و کمبود واگن باری مشکلاتی برای صادرکنندگان ایجاد کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: امیدواریم با عملیاتی شدن خط مسیر ریلی در آسیای میانه و عضویت ایران در اوراسیا و توسعه صادرات ریلی به سراسر جهان و به خصوص روسیه مشکلات موجود در این حوزه به صورت کامل برطرف شود.

رسولیان در ارتباط با خط ریلی راه آهن خراسان_ هرات، افزود: با تکمیل این خط توسعه جدی جابه جایی مسافر، صادرات و ترانزیت را در این مسیر خواهیم داشت و خواسته دیگرزمان دوبانده شدن خط ریلی سنگان بوده تا از ظرفیت فولاد این منطقه و صادرات بیش از بیش محصول بهره مند شویم که در این زمینه خواستار همکاری بخش خصوصی با بخش دولتی هستیم.

او تصریح کرد: سالانه بیش از ۵۰ درصد از زائران امام رضا (ع) قطار را که ایمن‌ترین وسیله حمل و نقل است جهت سفر انتخاب می‌کنند و باید به همین منظور تافزایش اعتماد مردمی به حوزه حمل و نقل ریلی بیش از بیش تلاش کنیم.

سید محمدرضا هاشمی فرماندار مشهد نیز گفت: جمعیت شهر مشهد با جمعیت ۲۴ شهر و ۹ استان دنیا برابری می‌کندو ۵۴.۱ درصد جمعیت خراسان رضوی در مرکز این استان سکونت دارند و بسیار خوشحال هستیم که افتخار خدمت به بیش از ۳۰ میلیون زائر امام رضا (ع) را داریم.

انتهای پیام//م.ا

 

بخش عمده از صادرات استان به صورت ریلی انجام می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.