ستاره‌ها گاهی در آسمان عالم خواب ما نیز می‌درخشند و درخششان تعابیر مختلفی دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که بخواهید به هر بهانه به آسمان شب نگاه کنید و ستاره‌ها را بشمارید. برخی از افراد در عالم خواب نیز ستاره‌ها را می‌بینند و این خواب تعابیر مختلفی دارد.

تعبیر خواب ستاره چیست؟

دانیال نبی (ع) فرموده‌اند: ستارگان درخواب، دلیل بر بزرگان و امیران و آفتاب، دلیل بر پادشاه و ماه دلیل بر وزیران است.

امام صادق (ع) نیز فرموده‌اند: تعبیر‌ (دیدن) ستاره‌ها (در خواب) عبارتند از: فقیهان، عالم و دانشمند، قاضی‌ها، خلیفه‌ها، وزیران، دبیران، خزانه‌داران، انسان‌های جنگجو و شاگردان.

از نظر جابر مغربی اگر (در خواب) ببینی همه ستاره‌ها در یک جا جمع شده‌اند و تو هم همه آن‌ها و همچنین نورشان را گرفته‌ای، یـعـنـی پادشاه کل جهان می‌شوی و همه پادشاهان جهان فرمانبردار و مطیع تو خواهند شد. اگر آفتاب و ماه و ستاره‌ها را که تیره و سیاه می‌باشند را گرفته‌ای، یـعـنـی هلاک و نابود می‌شوی.


بیشتر بخوانید:دیدن خواب سقوط و افتادن چه تعبیری دارد؟


ابن سیرین معتقد است تعبیر (خواب) ستارگان روشن، عالمان و دانشمندان است؛ و اگر ببینی ستارۀ روشنی به روی زمین افتاد و روشنایی آن کم شد، یـعـنـی دانشمند و عالم بزرگ آن سرزمین هلاک می‌شود. اگر ببینی ستاره‌ای از آسمان به روی سر تو افتاده است، یـعـنـی به اندازه نور آن از پادشاه به تو نعمت می‌رسد.

تعبیر خواب ستاره چیست؟

از نظر او اگر در خانه خودت ستاره ببینی، یـعـنـی صاحب فرزندان زیادی می‌شوی و اگر ببینی با دست خودت ستاره را گرفته‌ای، یـعـنـی صاحب فرزندی می‌شوی که مقرب و نزدیک پادشاه خواهد شد.

ابن سیرین گوید اگر ببینی ستاره‌ها می‌لرزند، یـعـنـی پادشاه و بزرگان دچار فتنه و آشوب می‌شوند.

تعبیر خواب ستاره از نظر معبران غربی نشانه درخشندگی، بدست آوردن و آرزو‌های بلند پروازانه است.


انتهای پیام/

برچسب ها: تعبیر خواب ، ستاره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
A
۱۳:۴۹ ۳۱ تير ۱۴۰۳
من خواب دیدم که یه عالمه ستاره جلوی من بودن من بدنی نداشتم ولی ستاره ها دورم پرواز میکردن از نزدیکم مثل یه نقطه سفید بودم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
سلام من دیشب درخواب دیدم آسمان صاف وپرازستاره های نورانی که برق می‌زدند مادرم بهم گفت به ستاره هانگاکن منم نگاکردم بینشون ولی یه کلید دیدم تاکلید رونگاکردم اومدافتاد کلید جلوی پام بعدش سواریه ماشین شدم رفتم جایی که گربه های ریزوتازه به دنیااومده وچندتاگربه معمولی تعبیرش چیه
Iran (Islamic Republic of)
...
۱۳:۴۵ ۰۹ بهمن ۱۳۹۹
سلام اگر لطف کنین این خواب منو تعبیر کنین‌ ممنون میشم.
من خواب دیدم تو یه عروسی هستم‌ و شب هست و به آسمون‌ نگاه‌ میکنم یه ستاره‌ی پر نور توی آسمون‌ حرکت میکنه و میره پیش ماه و همونجا‌ قرار میگیره.حرکت ستاره رو میخوام‌ به دخترخالم‌ که کنارم‌ نشسته نشون‌ بدم اما‌ اون نمی بینه و متوجهش‌ نمیشه جون ستاره پیش‌ ماه وایساده‌ و دیگه تکون‌ نمیخوره.یکم بعد یه ستاره دیگه شروع به حرکت‌ کرد بهش گفتم ببن‌ یکی دیگه..! چند نفری‌ که کنارم‌ هستن‌ هم این صدا رو میشنون‌ و با هم به اون‌ ستاره نگاه میکنیم‌. ستاره همینطور حرکت‌ میکنه و جلوی پای من میفته من کاملا‌ حسش‌ کردم ولی مثل یه چیز خیلی کوچیک‌
به کسایی‌ توی عروسی بودن‌ گفتم اینجا‌ یه ستاره افتاد همه‌ی لامپا‌ و چراغا‌ رو خاموش‌ کردن‌ و دنبالش‌ گشتن‌ یه نور سبز‌ رنگ بزرگی از زیر زمین میتابید‌ هر چقد روی‌ زمین‌ گشتن‌ چیزی نبود یه پیرزن‌ که درست‌ نمیدید اوردن‌ و گفتن‌ که اون‌ بگرده‌ چون‌ حس های‌ دیگش‌ خیلی خوب کار میکنه‌ اونم‌ دنبال‌ ستاره‌ گشت‌ دست‌ میکشید‌ روی زمین‌ و جاهایی‌ که گرم تر بود پیدا میکرد‌ و همه‌ شروع میکردن‌ به کندن‌ تا پیداش‌ کنن‌ هر چی بیشتر‌ میکندن‌ اون نور سبز بیشتر میشد‌ ولی منشا‌ اون‌ نور پیدا نشد‌ بهم میگفت حتما تو اشتباه میکنی‌ و اون ستاره نبوده حتما چراغی‌ چیزی زیر زمین هست همینجوری‌ داشتن‌ میگشتن‌ که از خواب‌ بیدار شدم
Iran (Islamic Republic of)
هما
۱۵:۵۵ ۰۴ آبان ۱۳۹۹
با سلام
من خواب دیدم که در شب دارم در بازاری که در حومه شهر است قدم میزنم، یک پسته بزرگی یک ماشین دیدم که برای فروش گذاشته بودن، بعد به آسمان نگاه کردم دیدم که در سطح ستاره های آسمان آتش وجود دارد، و این طوری بود که فقط من این آتش ستاره ها رو میدیدم، بعد در اون بازار قدم زدم و کمی خرید کردم، لازم به ذکر هست که اون پسته بزرگ نخریدم، فقط تماشا میکردم، اگه امکانش هست خواب منو تعبیر کنید
Iran (Islamic Republic of)
Sh
۰۹:۱۸ ۰۳ شهريور ۱۳۹۹
سلام
خیلی ممنونم از سایت خوبتون .لطفا خوابم رو برای من تعبیر کنین.
من خواب دیدم که در حیاط خونمون نشسته بودم و داشتم به اروزوهام فکر می کردم که یک دفعه ستاره ها شروع به حرکت کردن و بیشتر ان ها نورانی تر از قبل شدن همچنین ماه هم در کنار اون ها وجود داشت که کامل بود .
Germany
you
۲۰:۰۸ ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
من دو خواب در دو شب دیدم،به هم شبیه بودن ممنون میشم تعبیرش کنین. اولیش چنتا گرگ خاکستری دونبالم میکردن منم فرار میکردم دستم یه چاقو داشتم که در حین فرار دوتا از گرگ ها رو کشتم بعد رسیدم پیش برادرم گرگها نیومدن بعد تو راه خونه بودیم تو مزرعه خودمون دیدم درختای زیادی نزدیک هم شکوفه دادن زیرشونم سر سبز بود.
دومیش هم یه مار بزرگ سیاه رنگ بود که منو دو برادرم با چن نفر دیگه هم بودن که اون مار دو سه نفر رو بلعید و منم با یکی که اسمش اصغر بود از ترس فرار کردیم بعدش برادرام مار رو کشتن و منم خیلی ناراحت بودم که چرا فرار کردم و کمکشون نکردم بعدش یکی از برادرام برداشت درخت میکاشت به من گفت که به درختها آب بیارم منم که به خاطر فرار از مار ناراحت بودم با سطل از حوض به درختا آب میدادم.ببخشید که متن طولانی شد.
آخرین اخبار