عملیات ساماندهی دور دریاچه گیلارلوی گرمی با عنوان نگین گردشگری شمال استان اردبیل آغاز شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از ساماندهی دریاچه گیلارلوی شهرستان گرمی به عنوان شاخص‌ترین پروژه گردشگری منطقه توسط اداره کل میرث فرهنگی استان خبر داد و گفت: ساماندهی این دریاچه هم اکنون وارد فاز عملیاتی شده است.

او افزود: ۲۰ میلیارد ریال توسط اداره کل میراث فرهنگی برای این پروژه مصوب شده بود که از طریق سازمان مرکزی مصوب و ابلاغ شده است.

فلاحی گفت: با هماهنگی استانداری، شهرداری و شورای شهر گرمی مقرر شد اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال نیز از بودجه استانی تا پایان سال به این پروژه اختصاص یابد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل افزود: راه و شهرسازی متولی احداث رینگ دور دریاچه شامل رینگ پیاده روی، ماشین رو، دوچرخه سواری و پیاده رو است که عملیات اجرایی آن شروع شده است و تا پایان سال ۹۸ به بهره برداری خواهد رسید.

فلاحی تصریح کرد: در زمینه روشنایی نیز با اداره برق مبادله موافقت نامه صورت گرفته که عملیات روشنایی منطقه را به اتمام برسانند.

او گفت: بعد از تامین زیرساخت ها، این مجموعه به بخش خصوصی واگذار و به عنوان قطب گردشگری شمال استان مورد استفاده اهالی و مسافران قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ع

دریاچه گیلارلوی گرمی قطب گردشگری شمال استان اردبیل



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار