مجید حقی گفت: فرآیند فروش آنلاین سیم‌کارت در این شرکت، زمینه سوء استفاده متخلفان برای ارسال پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم به مردم را فراهم کرده است.

حقیبه گزارش  حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان،  مجید حقی معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد: براساس بررسی‌های نظارتی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی حجم گسترده‌ای از سیم‌کارت‌هایی که برای ارسال پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم از سوی متخلفان استفاده شده، از طریق فروش آنلاین اپراتور ایرانسل واگذار شده است.

او افزود: فرآیند فروش آنلاین سیم‌کارت در این شرکت، زمینه سوء استفاده متخلفان برای ارسال پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم به مردم را فراهم کرده است.

معاون رگولاتوری درباره برخورد رگولاتوری با این موضوع گفت: با توجه به اهمیت موضوع در این زمینه به اپراتور ایرانسل اخطار لازم داده شده است و ضمن برخورد قانونی، به منظور جلوگیری از ادامه این تخلف و سوء استفاده از حقوق مردم، در حال حاضر براساس اعلام رگولاتوری این شرکت موظف است تا ۲۴ ساعت آینده زمینه‌های سوء استفاده و تخلف در این حوزه را از بین ببرد.


بیشتر بخوانید: افزایش ثبت شکایات در سامانه ۱۹۵؛ کاهش مدت زمان پاسخگوئی


حقی تاکید کرد: نظارت بر نحوه واگذاری سیم‌کارت در راستای حفاظت از حقوق کاربران و جلوگیری از تضییع حقوق آنان در دستور کار سازمان قرار داشته و به منظور شفاف‌سازی، اطلاع‌رسانی لازم در این زمینه بطور مستمر ادامه دارد تا مردم براساس قضاوت عمومی و متناسب با تعهد اپراتور‌ها به حفظ حقوق مشترکانشان، برای انتخاب اپراتور و سرویس خود اقدام کنند.

معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری از تمامی مشترکان تلفن همراه درخواست کرد درصورت دریافت پیامک تبلیغاتی مزاحم، شماره سیم‌کارت ارسال‌کننده پیامک را به سرشماره ۱۹۵ ارسال کنند تا این شماره‌ها در شبکه مسدود شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.