رئیس کل پیشین دادگستری استان کرمانشاه گفت : یک میلیون و ۱۳۰ هزار پرونده توسط دادگاه‌ها و شورا‌های حل اختلاف استان مورد رسیدگی قرار گرفت.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،محمد رضا عدالتخواه رئیس کل پیشین دادگستری استان کرمانشاه با بیان اینکه ۳۵۰ هزار پرونده در اجرای احکام مدنی بررسی شد، گفت : دادسرا‌های سطح استان ۸۰۰ هزار پرونده را مورد بررسی قرار دادند.

او به دستورالعمل رئیس قوه قضائیه مبنی بر رسیدگی هرچه سریعتر به پرونده‌های معوقه اشاره کرد و گفت : پس از این دستورالعمل کمیته‌ای را در سطح استان تشکیل دادیم تا به شناسایی پرونده‌هایی که رسیدگی آن‌ها بیش از یکسال طول کشیده، بپردازیم.

او افزود: پس از این بررسی مشخص شد حدود ۴۱ هزار پرونده معوقه در سطح استان داریم که با تلاش و همراهی قضات استان رسیدگی به آن‌ها را در دستور کار قراردادیم.

عدالتخواه از کاهش ۷۰ درصدی این پرونده‌ها با رسیدگی‌های انجام شده خبر داد و گفت: در حال حاضر تعداد این پرونده در سطح استان به ۱۶ هزار پرونده کاهش یافته است.

او به اجرای ۴۰۰ هزار ساعت مجازات جایگزین حبس در استان اشاره کرد و آن را گامی موثر در کاهش تعداد زندانیان استان دانست.

رئیس کل پیشین دادگستری استان به تشکیل ستاد تالیف قلوب در استان از سال ۹۳ و در راستای برقراری صلح و سازش در پرونده‌های قتل اشاره کرد و گفت: طی مدت پنج سال گذشته این ستاد موفق شده ۱۱۸ پرونده قتل را در استان به سازش منتهی کند و از این نظر در کشور رتبه دوم را داریم.

محمدرضا عدالتخواه به مدت پنج سال رییس کل دادگستری استان کرمانشاه بود. او امروز (چهارشنبه) به عنوان رئیس کل دادگستری استان همدان معارفه خواهد شد .

 

 

انتهای پیام/د

دادسرا‌ها ۸۰۰ هزار پرونده را مورد بررسی کردند

 

برچسب ها: قوه قضاییه ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.