به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،امیر منصور رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشکده علوم پزشکی آبادان صبح امروز در سومین جلسه ستاد اربعین شهرستان آبادان که در محل موقعیت مواکب آبادان در شلمچه برگزار شد، ضمن تاکید بر انجام اقدامات و هماهنگی های لازم برای راه اندازی چادر و بیمارستان صحرایی در شلمچه و تعیین کشیک های مختلف گفت: کار هماهنگی متخصصان، پزشکان عمومی، دفتر پرستاری و مامایی برای استقرار در شلمچه انجام شده و امکانات و تجهیزات از ۱۰ مهرماه در محل تعیین شده آغاز می شود.
او ادامه داد: از اورژانس کشور خواسته ایم تا نیروهایی که از سایر شهرها و استان های کشور برای کمک می آیند تمامی امکانات و تجهیزات مورد نیازشان را با خود همراه بیاورند.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشکده علوم پزشکی آبادان با تاکید بر اینکه فعال سازی بخش اورژانس و تامین نیروها در دستور کار قراردارد، ادامه داد: از موکب دارانی که در اطراف بیمارستان صحرایی اقدام به برپایی موکب می کنند می خواهیم تا طی هماهنگی با فوریت ها برای تردد روان آمبولانس ها و دسترسی آسان آنها به بیمارستان صحرایی در کوتاهترین زمان ممکن با ما همکاری کنند.
منصور گفت: همچنین طی هماهنگی با معاونت توسعه دانشکده علوم پزشکی آبادان تمام کمبودها و نواقص اعلام شده و اقدامات برای رفع آنها در دست انجام است.
به گفته او ۱۵ کد آمبولانس و ۲ پایگاه پوششی نیز در شلمچه فعال خواهند داشت ضمن آنکه ۲۵ پایگاه نیز در خارج از شلمچه کار پشتیبانی را به انجام می رسانند.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به اینکه در ایام اربعین یک دستگاه موتورلانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس نیز مشغول به کار می شوند، از آماده بودن پد بالگرد خبر داد و افزود: برای انتقال بیماران و مصدومان احتمالی نیاز به بالگرد داریم که طی هماهنگی با استان این امکان نیز مهیا خواهد شد.
منصور گفت: کارکنان بخش طب اورژانس نیز به صورت تمام وقت و به صورت شیفتی (هر ۱۲ ساعت) به ارائه خدمات به زائران می پردازند ضمن اینکه پزشک عمومی و حدود ۱۳ پرستار نیز با استقرار در محل کمک رسان خواهند بود.
او افزود: کادر درمانی ما از ۱۵ مهرماه با استقرار در مرز شلمچه کار خدمات رسانی به زائران را به طور رسمی آغاز می کنند و این خدمات رسانی تا ۵ روز پس از اربعین نیز ادامه دارد.
انتهای پیام/ د