رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه با اشاره به لزوم گسترش همکاری‌های بین‌المللی از سوی دانشگاه‌ها، گفت : دانشگاه صنعتی کرمانشاه این همکاری را با چهار دانشگاه حوزه اقلیم عراق آغاز کرده است .

لزوم گسترش همکاری‌های بین‌المللی از سوی دانشگاه‌های صنعتی و سلیمانیهبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،علی اکبر اختری رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه با اشاره به لزوم گسترش همکاری‌های بین‌المللی از سوی دانشگاه‌ها، گفت : دانشگاه صنعتی کرمانشاه این همکاری را با چهار دانشگاه حوزه اقلیم عراق آغاز کرده است.

او گفت : هم اکنون با دانشگاه پلی‌تکنیک اربیل در زمینه کارآموزی، با دانشگاه تیشک اربیل در زمینه کنفرانس‌های بین‌المللی، با دانشگاه صلاح‌الدین در زمینه استرداد دانشجو و اعضای هیات علمی و با دانشگاه سلیمانیه نیز تفاهم‌نامه همکاری کلی امضا کرده ایم.

رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه از آغاز همکاری مشترک اخیر با دانشگاه قفقاز ترکیه هم خبر داد.

اختری با اشاره به اعلام آمادگی دانشگاه صنعتی کرمانشاه برای همکاری با دانشگاه پلی‌تکنیک حلبچه، گفت: در زمینه آموزش نیرو‌های صنعتی در بخش‌های مختلف امکان همکاری داریم.

او از زمینه‌های متعدد دیگری که برای همکاری دانشگاه‌های ایران و عراق وجود دارد هم یاد کرد و گفت: یکی از مهمترین این زمینه‌ها مباحث زیرساختی، راه‌ها، خدمات فنی و مهندسی و ... است.

رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه با بیان اینکه امروز دانشگاه‌ها از نقش صرفا آموزشی خود فاصله گرفته و در حال نزدیک شدن به دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم هستند، افزود: یکی از مهمترین شاخص‌های توسعه دانشگاه‌ها تعامل با حوزه صنعت و آموزش فارغ‌التحصیلان بر حسب نیاز صنایع است.

او گفت: امروز باید دانشگاه‌ها به سمت آموزش نیرو‌های تخصصی و تکنسین‌های مورد نیاز صنایع بروند.

اختری گفت: دانشگاه صنعتی کرمانشاه اکنون تعامل با صنعت را با واحد‌های تولیدی و صنعتی از جمله کارخانه روژین‌تاک در زمینه صنایع غذایی، برخی صنایع فولاد و... آغاز کرده است.

او معرفی هم از دانشگاه صنعتی کرمانشاه داشت و با اشاره به وجود ۲۵۰۰ دانشجو در ۱۰ رشته کارشناسی و هفت رشته کارشناسی ارشد در این دانشگاه، افزود: هریک از این رشته‌ها، گرایش‌ها و زیرشاخه‌های تخصصی هم دارند.

رئیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه گفت: این دانشگاه با وجود آنکه تازه تاسیس است، رتبه ۱۴ دانشگاه‌های صنعتی کشور را دارد که با وجود دانشگاه‌هایی مانند امیرکبیر، دانشگاه صنعتی شریف و ... رتبه خوبی است.

 

انتهای پیام/د

دانشگاه صنعتی با دانشگاه پلی‌تکنیک همکاری دارد

 

برچسب ها: حمل و نقل ، ترافیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.