رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا درباره شکست رئیس‌جمهور آمریکا در انتخابات ۲۰۲۰ بوسیله دموکرات‌ها ابراز امیدواری کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا دیروز (سه شنبه) در گفتگو با شبکه «سی ان بی سی» ابراز امیدواری کرد که قطعا دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ می‌توانند دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور را شکست دهند.

وی در این مصاحبه گفت: زمانی که ما پیروز شویم، من پیش بینی می‌کنم که در انتخابات بعدی می‌توانیم مجلس نمایندگان آمریکا را در دست بگیریم و سپس در مجلس سنا هم پیروز شویم و پس از آن قطعا وارد کاخ سفید شویم. اما با وجود همه اینها، بهتر است از انرژی مان برای این استفاده کنیم که برنامه مراقبت‌های بهداشتی را برای همه مردم آمریکا داشته باشیم.

پلوسی این اظهارات را پس از آن بیان کرد که «پاول کوک»، نماینده جمهوری خواه کالیفرنیا دیروز اعلام کرد تا پایان امسال بازنشسته خواهد شد. افزایش فهرست نمایندگان حزب جمهوری خواهی که اعلام بازنشستگی کرده اند، شانس این حزب را برای گرفتن کنترل مجلس سنا از بین برده است.

نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هم اکنون در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. محبوبیت ترامپ هم همچنان در سطح پایین باقی مانده است. فهرست بلند بالایی از نامزد‌های حزب دموکرات نیز وجود دارد که پلوسی از همه آن‌ها حمایت کرده است؛ اما گفته که با همه سیاست‌های آن‌ها موافق نیست.

پلوسی همچنین گفت: با همه احترامی که برای نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قائل هستم و فکر می‌کنم که همه آن‌ها می‌توانند از نظر درستی و دیگر ویژگی‌ها رئیس جمهور بهتری برای آمریکا باشند. اما من از همه سیاست‌های آن‌ها حمایت نمی‌کنم.

نانسی پلوسی در بخش دیگری از این مصاحبه هم از سیاست‌های ترامپ در قبال چین انتقاد کرد و گفت در کل با سیاست مخالفت با چین موافق است؛ اما نه به گونه‌ای که به کشاورزان و مصرف کنندگان آمریکایی صدمه وارد شود.

وی در این خصوص گفت: من فکر می‌کنم که رئیس جمهور باید کاری کند. مطمئن نیستم که او راه درستی را در پیش گرفته باشد. من فکر می‌کنم ما باید آن را به صورت چند جانبه انجام دهیم با کمک اتحادیه اروپا و دیگران.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار