سوریان: از دلاوری برخی فرنگی کاران در مسابقات جهانی لذت بردم/ امیدوارم در المپیک شاهد روز‌های خوبی باشیم

نایب رئیس فدراسیون کشتی گفت: برخی فرنگی کاران در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۹ برای کسب مدال دلاورانه تلاش کردند.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، حمید سوریان نایب رئیس فدراسیون کشتی پس از کسب ۳ مدال برنز، ۳ سهمیه المپیک توسط فرنگی کاران ایران و عنوان چهارمی در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۹ قزاقستان درباره عملکرد تیم ملی اظهار داشت: از دلاوری برخی بچه‌ها لذت بردم با تمام توان تلاش کردند، امروز بضاعت کشتی فرنگی ما همین است و با توجه به اینکه جوانگرایی اتفاق افتاده بود، قبل از حضور در مسابقات تحلیلی که وجود داشت کسب ۲ سهمیه المپیک بود که خدا را شکر ۳ سهمیه به دست آمد، تیم ما سال گذشته یازدهم دنیا شده بود و امسال چهارم شدیم که این پیشرفت قابل تحسین است، امیدوارم با همین جدیت این روند دنبال شود.


بیشتر بخوانید:

کشتی فرنگی قهرمانی جهان/ ۳ مدال برنز، ۳ سهمیه المپیک و عنوان چهارمی برای ایران

محمد بنا: آینده تیم ملی روشن است/ از نتیجه رقابت‌های جهانی هم راضی و هم ناراضی هستم


قهرمان المپیک ادامه داد: مردم خودشان می‌دانند که وضعیت کشتی فرنگی ما متاسفانه در سال‌های گذشته خوب نبوده و نیازمند زمان است. ان شاالله با برنامه ریز خوب برای المپیک ۲۰۲۴ قطعاً اتفاقات خوب خواهد افتاد و همین بچه‌ها همت خواهند کرد و در المپیک ۲۰۲۰ نیز شاهد دلاوری این بچه‌ها و جوان‌ها هستیم.

دارنده ۶ مدال طلای جهان در پاسخ به این سوال که کدام کشتی گیران او را شگفت زده کردند و فراتر از حد انتظار بودند گفت: بچه‌های جوانی که صاحب مدال در رقابت‌های جهانی قبل از المپیک شدند کار بزرگی را انجام دادند چرا که همه داشته‌های کشتی دنیا در این مسابقات حضور داشتند، علیرضا نجاتی به معنای واقعی خوب کشتی گرفت، امیدوارم با این روند رو به رشدی که طی کرده و پس از موفقیت در رده سنی جوانان بلافاصله در رده بزرگسالان میان همه ستاره‌های دنیا به این زیبایی با شکست قهرمانان نامدار صاحب مدال برنز شده ادامه داشته باشد و بتواند در المپیک نیز صاحب مدال خوبی شود، محمد هادی ساروی علی رغم آنکه نتوانست مدال کسب کند عملکرد مطلوبی داشت. محمد علی گرایی استحقاق این را داشت که مدال خوشرنگ تری کسب کند. سعید عبدولی نیز شایستگی کسب مدال طلا را داشت.

وی افزود: در مجموع همه بچه‌ها جنگیدند، اما برخی فرنگی کاران به دلیل کم تجربگی نتوانستند بر محیط مسابقات بزرگسالان غلبه کنند که ان شاالله با تسط بیشتر و آمادگی ذهنی بهتر در مسابقات بزرگ بعدی بتوانند برای کشور عزیزمان مدال کسب کنند.

نایب رئیس فدراسیون کشتی خاطرنشان کرد: ما قهرمانان بزرگ دیگری را هم داریم که متأسفانه به دلیل آسیب دیدگی آن‌ها را در این مسابقات در اختیار نداشتیم و امیدوار هستیم از دل رقابت خیلی خوب و در عین حال تلاشی که در ۱۰ ماه آینده انجام می‌شود در المپیک شاهد روز‌های خوبی باشیم.


بیشتر بخوانید:

استعفای غیر منتظره خیرآبادی از سرمربیگری تیم ملی کشتی فرنگی امید

فرشاد علیزاده سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی امید شد


انتهای پیام/

صحبت‌های حمید سوریان درباره رقابت‌های جهانی کشتی فرنگی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار