ولیعهد عربستان سعودی و رئیس‌جمهور فرانسه درباره حمله پهپادی یمن به تاسیسات نفتی شرکت آرامکو به صورت تلفنی گفت‌وگو کردند.

حمله پهپادی به آرامکو، موضوع تماس تلفنی مکرون و بن‌سلمانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در تماس تلفنی با امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه درباره حمله پهپادی یمن به تاسیسات نفتی شرکت آرامکو گفت‌وگو کرد.

پیش از این بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس در گفت‌وگوی تلفنی با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی حمله به تاسیسات نفتی عربستان را محکوم کرده و گفت لندن در کنار عربستان سعودی می‌ایستد و خود را به حمایت از عربستان متعهد می‌داند.

روز شنبه ۱۰ پهپاد انصارالله یمن ۲ پالایشگاه بقیق و خریص از تاسیسات نفتی شرکت آرامکو عربستان را هدف قرار دادند که به دنبال آن مقامات این کشور اعلام کردند نیمی از تولید نفت خام آن‌ها متوقف شده است.

این در حالی است که آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در قراردادی محرمانه توافق کردند با کاهش مقررات صادرات جنگ افزار، اسلحه بیشتری به رژیم‌هایی همچون عربستان سعودی بفروشند.

روزنامه تایمز نوشت با انعقاد این قرارداد مخفی، برلین با فروش جنگ افزار‌های فرانسوی که از قطعات آلمانی در تولید آن‌ها استفاده می‌شود، به کشور‌های ناقض حقوق بشر، مخالفت نخواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار