مخبر گفت: در این مسیر هفتهای دو هزار شغل ایجاد میکنیم همچنین برای سه سال آینده محوریت اقدامات بنیاد تولید و اشتغال توسط مردم برای جلوگیری از واردات، صرفه جویی ارزی و توسعه صادرات است.
مخبر با بیان اینکه ۱۲۰ مدرسه برکت با ۷۰۴ کلاس درس در روستاها و مناطق محروم کشور، به بهرهبرداری میرسد، گفت: ۲۵۰ هزار بسته کیف و نوشتافزار برای توزیع میان دانشآموزان مناطق محروم ارسال میشود.
وی ادامه داد: بنیاد برکت در راستای نهضت مدرسهسازی، به منظور توسعه فضاهای آموزشی و توزیع عادلانه امکانات تحصیلی در مناطق محروم و کمتر توسعهیافته این مدارس احداث کرده است.
مخبر گفت:۱۴۰۰ میلیارد ریال برای احداث این مدارس در مناطق محروم هزینه شده است.
مخبر سپس به الزامات توسعه انسانی پرداخت و با بیان اینکه طبق آمارهای بین المللی در سال ۲۰۱۸ ایران جز کشورهایی بود که بالاترین توسعه انسانی را داشت، گفت: این توسعه انسانی به این معنا است که بیش از ۸۰ درصد جمعیت بالای ۱۵ سال ایران باسواد هستند. همچنین ۱۰۰ درصد کسانی که در سن مدرسه هستند در مدرسه ثبت نام میکنند.
وی ادامه داد: ۸۷ درصد دانش آموزان ایرانی مسلط به استفاده از اینترنت هستند و میتوانند با پیرامون خود ارتباط بگیرند.
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: برای فهم این مسئله که کدام کشور پیشرفته است یا نه، نباید سراغ پل، جاده، بیمارستان و... رفت.
وی گفت: برای فهم توسعه یافتگی در یک کشور باید به سراغ دانش آموزان آن کشور رفت و بررسی کرد که آیا دانش آموزان فارغ از هر محتوایی که آموزش داده میشود، تبدیل به افراد خلاق و اهل تعامل و گفتگو میشوند یا خیر؟
مخبر سپس با اشاره به اقدامات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در سیل اخیر گفت: در سیل اخیر مدیران و نیروهای ستاد اقدمات جهادی فراونی انجام دادند و از خود گذشتگی کردند. برخی مدیران ستاد ۲۰ روز فرصت نکردند به خانه خود سر بزنند. با این روحیه میتوانیم توسعه پیدا کنیم.
وی ادامه داد: برای سه سال آینده محوریت اقدامات بنیاد تولید و اشتغال توسط مردم برای جلوگیری از واردات، صرفه جویی ارزی و توسعه صادرات است.
مخبر اظهار کرد: ۱۲۰ مدرسه برکت با ۷۰۴ کلاس درس در روستاها و مناطق محروم کشور، به بهرهبرداری میرسد.
وی گفت: در این مراسم ۲۵۰ هزار بسته کیف و نوشتافزار برای توزیع میان دانشآموزان مناطق محروم ارسال میشود.
وی ادامه داد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ۱۲۰ مدرسه برکت را از طریق بنیاد برکت، در راستای نهضت مدرسهسازی و به منظور توسعه فضاهای آموزشی و توزیع عادلانه امکانات تحصیلی در مناطق محروم و کمتر توسعهیافته احداث کرده است.
مخبر سپس به الزامات توسعه انسانی پرداخت و با بیان اینکه طبق آمارهای بین المللی در سال ۲۰۱۸ ایران جز کشورهایی بود که بالاترین توسعه انسانی را داشت، گفت: این توسعه انسانی به این معنا است که بیش از ۸۰ درصد جمعیت بالای ۱۵ سال ایران باسواد هستند. همچنین ۱۰۰ درصد کسانی که در سن مدرسه هستند در مدرسه ثبت نام میکنند.
وی ادامه داد: ۸۷ درصد دانش آموزان ایرانی مسلط به استفاده از اینترنت هستند و میتوانند با پیرامون خود ارتباط بگیرند.
مخبر با بیان اینکه برای فهم این مسئله که کدام کشور پیشرفته است یا نه، نباید سراغ پل، جاده، بیمارستان و... رفت، گفت: برای فهم توسعه یافتگی در یک کشور باید به سراغ دانش آموزان آن کشور رفت و بررسی کرد که آیا دانش آموزان فارغ از هر محتوایی که آموزش داده میشود، تبدیل به افراد خلاق و اهل تعامل و گفتگو میشوند یا خیر؟
وی اظهار کرد: خطری که آموزش و پرورش را تهدید میکند این است که برنامه ریزان و سیاست گذارن نتوانند آموزشها را هم پای تکنولوژیهای پیشرفته به پیش ببرند و از تکنولوژی عقب بیفتند.
بیشتر بخوانید: جنگ امروز وسیعتر، عمیقتر و پیچیدهتر شده است
مخبر سپس با اشاره به اقدامات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در سیل اخیر گفت: در سیل اخیر مدیران و نیروهای ستاد اقدمات جهادی فراونی انجام دادند و از خود گذشتگی کردند. برخی مدیران ستاد ۲۰ روز فرصت نکردند به خانه خود سر بزنند. با این روحیه میتوانیم توسعه پیدا کنیم.
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) خاطرنشان کرد: طراحی و ساماندهی شبکههای مردمی یکی از مهمترین توفیقات ستاد اجرایی فرمان امام است.
وی افزود: با شعاری که امسال از سوی مقام معظم رهبری در راستای رونق تولید مطرح شد، ستاد با قوت بیشتر توسعه شبکههای مردمی تولید را در پیش گرفته است.
مخبر گفت: برنامهریزیها در ستاد اجرایی فرمان امام(ره) بهصورت نرم افزاری در حال رصد و پیگیری است.
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با بیان اینکه توفیق ستاد در بخشهای مختلف تنها با همکاری تمامی بخشها از جمله قوه قضائیه، مجلس و دولت ممکن شده است، گفت: عدم همافزایی دستگاهها و نهادها در کشور مانع حل مشکلات در کشور است.
وی تصریح کرد: در تلاش هستیم با جلب و جذب کمکهای مردمی علاوه بر فعالیتهایی همچون مدرسهسازی ساخت بیمارستان، درمان بیماران صعبالعلاج بتوانیم مأموریت اصلی خود را که همان توانمندسازی از طریق اشتغال و رفع محرومیت در کشور است، تمام کنیم.
انتهای پیام/