رئیس ستاد اجرایی هفتمین نمایشگاه رینوتکس ۲۰۱۹ تبریز از برگزاری هفتمین نمایشگاه ملی فناورانه رینوتکس ۲۰۱۹ در تبریز خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، جهانگیری رئیس ستاد اجرایی هفتمین نمایشگاه رینوتکس ۲۰۱۹ تبریز در نشست خبری هفتمین نمایشگاه علم و فناوری رینوتکس ۲۰۱۹ تبریز زمان برگزاری این نمایشگاه را مورد اشاره قرار داد و گفت: نمایشگاه رینوتکس ۲۰۱۹ تبریز از ۱۳ تا ۱۷ آبان در ۱۸ زون تخصصی برگزار می‌شود که فناوران می‌توانند از اول شهریور تا پایان مهرماه ثبت نام کنند.

او با اشاره به اینکه این نمایشگاه بخشی از اهداف خود برای رسیدن به منطقه فناوری است و یک حرکت کور نیست، اظهار داشت: یکی از ۵ منطقه فناوری کشور هستیم که در این راستا موظفیم استان را به زیست بوم فناور و اقتصاد دانش بنیان برسانیم.

جهانگیری با تاکید بر اینکه باید سهم تولید ناخالص داخلی استان به شرکت‌های دانش بنیان و شاغلین متخصص تخصیص یابد افزود: هدف ما رسیدن به ارتباط قوی صنعت و دانشگاه و تبدیل کشاورزی، صنعت، خدمات، اقتصاد و تولید به سمت دانش بنیان است تا به اقتصاد مقاومتی برسیم و تولید و اشتغال و صادرات را در استان به صورت دانش محور و دانایی محور، تقویت کنیم.

معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی، این نمایشگاه را بهار دستاورد‌های فناوری در استان عنوان کرد و گفت: ما علاوه بر نمایش طرح‌ها و معرفی فناوری‌های جدید در استان، برای تجاری کردن طرح‌ها نیز در طول سال تلاش می‌کنیم تا فناوران را به سرمایه گذاران وصل کرده و تولید و اشتغال این حوزه را تقویت کنیم.

او با بیان اینکه دولت می‌خواهد در پلت‌فرم‌های مختلف به شرکت‌های و افراد فناور کمک کند، ابراز داشت: این نمایشگاه بستری برای معرفی صندوق فناوری و نحوه ثبت شرکت‌های دانش بنیان و بسیاری از زمینه‌های رشد فناوری و تولید فناورانه است.

جهانگیری رینوتکس تبریز را محل تعامل عرضه و تقاضای فناوری در کشور دانست و افزود: با برگزاری تور‌های صنعتی و سرمایه گذاری، مشتری‌های فناوری در این نمایشگاه شرکت کرده و بازار فناوری را در این استان گرم‌تر می‌کنیم. اغلب نمایشگاه‌های کشور عرضه محور هستند، ولی رویکرد ما در این نمایشگاه، عرضه و تقاضا است.

او با اشاره به اینکه «فناوری ایرانی و رونق تولید» شعار این دوره از نمایشگاه است، افزود: به دلیل برخی تحریم‌ها بیش از ۱۳۰۰ محصول در سال ۹۷ ممنوع الورود شد و واردات بخش عظیمی از محصولات هم مقرون به صرفه نیست و نیاز است که با تولید داخلی جایگزین شود و این نمایشگاه می‌تواند زمینه داخلی سازی محصولات و وصل شدن فناوران به تولید کنندگان را فراهم شود.

رئیس ستاد اجرایی هفتمین نمایشگاه رینوتکس ۲۰۱۹ تبریز، با یادآوری اینکه همه ادارات و نهاد‌ها نیاز‌های خود را می‌توانند در این موقعیت اعلام کنند، اضافه کرد: برای تامین نیاز‌های نهاد‌ها و تولیدکنندگان، نیاز آن‌ها را به اساتید دانشگاه و شرکت‌های دانش بنیان عرضه کرده و نتیجه می‌گیریم که بهار این اقدامات، برگزاری نمایشگاه رینوتکس است.

او با اشاره به اینکهبرای شکل یافتن اکوسیستم دانش بنیان باید نیاز‌ها را به دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان وصل کنیم خاطر نشان کرد: این نمایشگاه یک نمایشگاه ملی است چراکه در سال گذشته ۲۹ استان طرح داشتند و از سوی دیگر بین المللی است چراکه هم طرح خارجی داشتیم و هم مهمانان زیاد بین المللی داشتیم.

جهانگیری با تاکید بر اینکه برگزاری این نمایشگاه به عنوان وظیفه دولتی و سازمانی نبود، بلکه یک اقدام جهادی بود که همه نهاد‌ها بدون بودجه دولتی پای کار آمدند، افزود: این نمایشگاه ۱۸ زون دارد و این به معنی این است که ۱۸ نمایشگاه تخصصی داریم که به صورت همزمان برگزار می‌شود و یک اقدام بزرگ علمی و فناوری در استان است.

او با اشاره به ارزیابی اثربخشی نمایشگاه گذشته بر اساس ارزیابی جهاد دانشگاهی، گفت: راه اندازی کسب و کار ۱۴ درصد افزایش یافت، فروش ایجاد شبکه فروش، افزایش سهم بازار ۶.۲ درصد، جذب سرمایه گذار داخلی ۱.۶ درصد، عقد قرارداد داخلی ۸.۳ درصد و در مجموع، اثربخشی نمایشگاه ششم رینوتکس در سال ۱۳۹۷ بیش از ۱۹.۲ درصد بوده است.

معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: در نمایشگاه اول ۱۵۹ طرح، نمایشگاه دوم ۵۹۳ طرح، نمایشگاه سوم ۹۷۳ طرح، نمایشگاه چهارم ۱۷۱۳ طرح، نمایشگاه پنجم ۱۷۲۲ طرح و نمایشگاه ششم ۱۶۱۲ طرح ارسال شده است و امیدوارم در این نمایشگاه با توجه به فضای کشور، استقبال از این نمایشگاه افزایش یابد.

او زمان برگزاری این نمایشگاه را مورد اشاره قرار داد و گفت: نمایشگاه رینوتکس ۲۰۱۹ تبریز از ۱۳ تا ۱۷ آبان در ۱۸ زون تخصصی برگزار می‌شود که فناوران می‌توانند از اول شهریور تا پایان مهرماه می‌توانند از طریق سامانه رینوتکس طرح‌های فناورانه خود را برای در ۱۸ بخش ثبت نام کنند.

جهانگیری از فعالیت ۱۴۰ شرکت داتش بنیان در استان خبر داد و با تاکید بر اینکه این تعداد کافی نیست و استان ما پتانسیل بالایی دارد، تصریح کرد: شرکت‌های تولیدی و صنعتی بزرگ دانش بنیان هر کدام تا ۱۰ میلیارد و شرکت‌های نوپا تا ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون می‌توانند از صندوق نوآوری و شکوفایی تسهیلات دریافت کنند.

 

انتهای پیام/ش

فعالیت ۱۴۰ شرکت داتش بنیان در آذربایجان شرقی

برچسب ها: اشتغال ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.