در ادامه پیامده‌های حمله پهپادی یمنی‌ها به تاسیسات نفتی عربستان، ریاض اعلام کرد تحویل محموله نفتی چین را ۱۰ روز به تعویق انداخته است.

تعویق تحویل محموله نفتی عربستان به چینبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، شرکت نفتی آرامکو اعلام کرد که محموله نفتی متعلق به شرکت نفت چین را که قرار بود ماه میلادی آینده تحویل دهد، ۱۰ روز به تعویق انداخته است.

عربستان روز گذشته هم خط لوله انتقال نفت به بحرین را به دلیل کاهش تولید ناشی از حملات پهپادی مسدود کرد.

روز شنبه ۱۰ پهپاد انصارالله یمن ۲ پالایشگاه بقیق و خریص از تاسیسات نفتی شرکت آرامکو عربستان را هدف قرار دادند که به دنبال آن مقامات این کشور اعلام کردند نیمی از تولید نفت خام آن‌ها متوقف شده است.

دیروز خبرگزاری رویترز اعلام کرد شرکت آرامکوی عربستان سعودی در پی حمله به تاسیسات نفتی این کشور، خواستار خرید نفت برای تحویل فوری شد.

رویترز همچنین به نقل از دو منبع آگاه گزارش داد: برای بازگشت کامل ظرفیت تولید نفت شرکت آرامکوی عربستان، این شرکت شاید به چند ماه زمان نیاز داشته باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، نفت ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۳:۰۳ ۲۶ شهريور ۱۳۹۸
دوران بزن در رو که میگویند تمام شد همین است....گهی زین به پشت و گهی پشت به زین روزی عربستان با ائتلاف اعراب جاهل دمار از روزگار کشور یمن در میآورد حالا اما ورق برگشته و یمن عربستان را با یک ضرب شست ناوک اوت کرده و چنان در حملات بعدی ضربه فنی خواهد کرد که پاهای برهنه رزمندگان یمن را ژنرالهای عربستانی ببوسند.....نتیجه اعتماد به بیگانگانی همچون آمریکا و اسرائیل همین پیامدها را هم دارد موج این سونامی کمر دیگر اعراب جاهلی را که با عربستان تشکیل ائتلاف دادند را هم خواهد شکست..........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۲ ۲۶ شهريور ۱۳۹۸
اگر چه صحیح نیست وخلاف اخلاق است اما زمانی ایالات متحده آمریکا و عربستان در راس کشورهای صادر کننده نفت درحوزه کشورهای عرب همسایه خود با سناریوی "نفت+قدرت دلارآمریکا" بیشتر کشورها را در تمام شئون اقتصاد و تجارت و امر صادرات و واردات آزار و اذیت میکردند حتی در این اواخر به روسیه و چین هم با همین سناریو ضربات مهلک اقتصادی وارد کردند و با "سلاح تحریم" به نقش این سناریو.......در بازی جهانی و بین المللی با "دلارآمریکا و نفت عربستان" عرصه را بر کشورها تنگ میکردند حال با اوضاع پیش آمده در بازار نفت عربستان روسیه و ایران و عراق و چین میتوانند در یک تشریک مساعی ضربات جبرانی و تعدیل کننده را به "قدرت دلارآمریکا و نقش کاهشی نفت عربستان" و موجودی ذخائر نفت عربستان و آمریکا در بازار جهانی با یک همبستگی بین هم ایجاد کنند تا در بسیاری از زمینه های بین المللی آمریکا و اروپا را مرعوب و منکوب مقاصد خود کنند همانطور که ما قبل تر از اینها آمریکا با کمک عربستان بسیاری از این بازیها را در این سناریوی آمریکائی اجرا میکرد وتبعاتش دامن صادر کنندگان نفت و گاز و همچنین مصرف کنندگان را میگرفت...........
آخرین اخبار