دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین بر اساس رتبه بندی جهانی تایمز در بین ۴۰ دانشگاه برتر ایران قرار گرفته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) بر اساس رتبه بندی جهانی تایمز در بین ۴۰ دانشگاه برتر ایران در این رتبه‌بندی قرار گرفته است که این موضوع ارتقای کیفیت آموزشی و پژوهشی این دانشگاه را نشان می‌دهد.

پایگاه رتبه بندی تایمز یکی از معتبرترین نظام‌های رتبه بندی بین المللی است که دانشگاه­های جهان را رتبه بندی می­ کند، در حالی که در سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ از ایران تنها یک دانشگاه و در سال ۲۰۱۵ دو دانشگاه صنعتی شریف و صنعتی اصفهان در این رتبه بندی حضور داشتند در سال ۲۰۱۸ این تعداد به هجده و در سال ۲۰۱۹ به ۲۹ دانشگاه دانشگاه افزایش یافت.

در رتبه‌بندی سال ۲۰۲۰، ۴۰ دانشگاه از ایران در جمع هزار و ۳۹۶ دانشگاه برتر جهان از ۹۲ کشور حضور یافتند، ایران با افزایش ۱۱ دانشگاه، بیشترین رشد حضور دانشگاه‌ها را در بین کشور‌های جهان داشته است، این موضوع نوید بخش حضور هر چه بیشتر دانشگاه‌های توانمند ایران در رتبه‌بندی‌های معتبر بین المللی است.

به گفته دکتر محمدجواد دهقانی سرپرست ISC، در رتبه‌بندی تایمز ۲۰۲۰، سه دانشگاه آکسفورد، دانشگاه صنعتی کالیفرنیا و دانشگاه کمبریج (از انگلیس) به ترتیب در رتبه‌های اول تا سوم قرار دارند، دانشگاه‌های استنفورد، MIT، پرینستون، هاروارد، ییل، شیکاگو و کالج سلطنتی لندن به ترتیب در رتبه‌های ۴ الی ۱۰ دنیا قرار گرفته‌اند. در بین ۱۰ دانشگاه برتر جهان سه دانشگاه از کشور انگلستان و هفت دانشگاه از ایالات متحده بوده‌اند.

سرپرست ISC گفت: در رتبه‌بندی سال ۲۰۲۰ تایمز از نظر تعداد دانشگاه‌ها، جمهوری اسلامی ایران با ۴۰ دانشگاه بیشترین تعداد حضور را داشته است، از بین سایر کشور‌های اسلامی ترکیه با ۳۴ دانشگاه، مصر با ۲۰ دانشگاه، پاکستان ۱۴، مالزی ۱۳ دانشگاه، الجزایر ۸ دانشگاه، عربستان سعودی ۷ دانشگاه، اندونزی با ۶ دانشگاه، اردن با ۵ دانشگاه، مراکش و امارات متحده عربی هر کدام ۴ دانشگاه، لبنان ۳ دانشگاه، عراق و قزاقستان هر کدام ۲ دانشگاه و سایر کشور‌های عمان، نپال، تانزانیا، جامائیکا، قطر و کویت با یک دانشگاه قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/ک

قرار گرفتن دانشگاه بین المللی قزوین بر اساس رتبه بندی جهانی تایمز در بین ۴۰ دانشگاه برتر ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.