رییس اداره امور آبفای آبادان گفت: عملیات اجرایی و تعمیرات بر روی خط آبرسانی غدیر موجب قطع شدن آب در برخی از مناطق آبادان، خرمشهر و شادگان شده است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، علیرضا خلیلی نیا رییس اداره امور آبفای آبادان روز چهارشنبه تعمیرات بر روی خط آبرسانی طرح غدیر در مسیر قیصریه را از دلایل قطعی آب در مناطق مختلف آبادان، خرمشهر و شادگان بیان کرد و گفت: گروه تعمیراتی سازمان آب و برق خوزستان در حال تعمیر شکستگی خط آبرسانی غدیر هستند.

او با بیان اینکه این قطعی از سه شنبه شب رخ داده ادامه داد: پیش بینی می‌شود تا ساعت ۲۳ روز چهارشنبه آب طرح غدیر به شبکه آبرسانی این شهرستان‌ها تزریق می‌شود.

رییس اداره امور آبفای آبادان با عذر خواهی از شهروندان افزود: به دنبال این قطعی، آب خام از کانال مارد و رودخانه بهمنشیر برداشت می‌شود.

عملیات اجرایی طرح آبرسانی غدیر از دی ۱۳۸۷ توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (مؤسسه نیرو گستر) آغاز شد.

براساس گزارش سازمان آب و برق خوزستان، طرح آبرسانی غدیر قادر است با ظرفیت تامین آب شرب ۲۴ مترمکعب در ثانیه، درسال افق طرح یعنی ۱۴۱۵، چهارمیلیون و ۷۰۰ هزارنفر جمعیت را زیر پوشش آبرسانی قراردهد.

بنا به این گزارش برای برطرف کردن شوری آب شرب خرمشهر و آبادان، علاوه بر طرح احداث سد خاکی مارد، اجرای مرحله دوم طرح آبرسانی غدیر و راه اندازی دستگاه آب شیرین کن در دست اجرا است.

شهروندان آبادان و خرمشهر در چند هفته گذشته به دلیل شوری بیش از حد آب رودخانه بهمنشیر که تامین کننده اصلی آب آشامیدنی شهروندان آبادان و خرمشهر است با مشکلات زیادی روبه رو شده اند.

انتهای پیام/ د

قطعی آب و تعمیرات بر روی خط آبرسانی غدیر

برچسب ها: آب شرب ، طرح غدیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.