رییس اتحادیه صنف لوازم التحریر استان اصفهان گفت: امسال قیمت لوازم التحریر ۱۵۰ الی ۲۰۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان هرسال، در آستانه بازگشایی مدارس، اخبار مربوط به مدارس و دانش آموزان تیتر بسیاری از رسانه هامی شود، از شهریه مدارس و ثبت نام گرفته تا قیمت لوازم التحریر و فرم مدارس.

افزایش قیمت لوازم التحریر، معضلی است که این روز‌ها به دیگرمشکلات خانواده‌ها اعم از ثبت نام، سرویس و تهیه فرمِ پوشاک مدارس اضافه شده است. زرق و برق لوازم التحریر‌های خوش نقش و نگار بازار دلِ هر دانش آموزی را به سمت خود می‌کشاند، اما قیمت‌ها نجومی این ابزار‌های تحصیل علم، مشتریان را میخکوب می‌کند!

گویا افزایش نرخ دلار تاثیرش را روی لوازم التحریر هم گذاشته و بازار این صنف را به شدت دچار تلاطم کرده است.
 
افزارش ۲۰۰ درصدی قیمت لوازم التحریر/ امکان کاهش قیمت‌ها وجود دارد


افزایش ۱۵۰ تا ۲۰۰ درصدی قیمت لوازم التحریر

چیت ساز رییس اتحادیه صنف لوزام التحریر استان اصفهان در گفت گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان گفت: متاسفانه مافیای واردات، در بسیاری از عرصه‌ها ورود کرده و صنف لوازم التحریر هم از آسیب بی گزند نبوده است و همواره شاهد جولان انواع لوازم التحریر خارجی در بازار هستیم.

او با اشاره به لزوم تاکید بر استفاده از کالای تولید ملی گفت: ما در حوزه تولید لوازم التحریر بسیار خوب عمل کرده ایم تا جایی که می‌توان گفت کیفیت لوازم التحریر ایرانی اگر از نمونه خارجی بهتر نباشد، کمتر هم نیست و در حوزه برخی اقلام مانند مداد، خودکار و دفتر از بسیاری از نمونه‌های خارجی تولیدات با کیفیت تری داریم.

رییس اتحادیه لوازم التحریر ادامه داد: امسال در زمینه تولید لوازم التحریر افزایش قیمت ۱۵۰ الی ۲۰۰ درصدی را داشتیم که دلیل اصلی آن واردات مواد اولیه این محصولات است و البته اگر این واردات با ارز دولتی انجام گرفته باشد نباید چنین افزایش قیمتی بوجود می‌آمد.

چیت ساز با اشاره به اینکه این افزایش قیمت در حوزه لوازم التحریر کاغذی بیشتر نمایان است، ادامه داد: برای نمونه دفتر چهل برگی که سال گذشته به قیمت ۶۰۰ تومان به مشتری عرضه می‌شد امسال به قیمت ۳ هزار تومان فروخته می‌شود و باید سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده بر این امر نظارت جدی داشته باشد.

افزارش ۲۰۰ درصدی قیمت لوازم التحریر/ امکان کاهش قیمت‌ها وجود دارد



هیچ کم و کاستی در بازار لوازم التحریر نداریم

جهانگیری رییس اتاق اصناف اصفهان در گفت گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان گفت: هر چند نوسانات ارزی بازار لوازم التحریر را هم تحت تاثیر قرار داده و تا حدی در این صنف هم افزایش قیمت داشته ایم، اما در حال حاضر هیچ کمبودی در این حوزه در بازار نداریم.

او با اشاره به اینکه امسال دولت و وزارت صمت در برخی مناطق کم برخوردار توزیع لوازم التحریر را انجام می‌دهند ادامه داد: محصولات موجود در بازار به اندازه کافی تقاضای مردم را پاسخ می‌دهد و این امر می‌تواند با ایجاد رقابت در فروشگاه های، تا حدی سبب کاهش قیمت لوازم التحریر شود.

رییس اتحادیه لوازم التحریر اصفهان دراین باره گفت: هم اکنون لوازم التحریر تولید ملی به وفور در همه فروشگاه‌های مجاز وجود دارد و ما از همشهریان درخواست می‌کنیم که فقط از فروشگاه های دارای پروانه کسب خرید کنند.
 
او افزود: امسال سعی کردیم از راه اندازی نمایشگاه‌های مختلف در حوزه عرضه لوازم التحریر پرهیز کنیم چراکه هزینه کرایه غرفه و هزینه‌های جانبی باعث ایجاد هزینه اضافی در این عرصه می‌شود.



نظارت جدی بر قیمت‌ها

رییس اتاق اصناف اصفهان گفت: واحد بازرسی اصناف از یک ماه پیش از شروع سال تحصیلی در حالت آماده باش هستند و از ابتدای شهریور ماه عملیات نظارت بر قیمت لوازم التحریر و کیف و کفش آغاز شده و علاوه بر نظارت اتحادیه بر هر نوع گران فروشی، با موارد متخلف به شدت برخورد می‌شود.

جهانگیری افزود: نیرو‌های ما از همه روزه از ساعت ۷ صبح الی ۸ شب به صورت حضوری و تلفنی آماده دریافت شکایات مردمی در حوزه گرانفروشی و تخلفات هستند و همشهریان می‌توانند در صورت مشاهده تخلف در این حوزه با شماره تلفن ۶۳۲۳۵۲۰۱۲ تماس حاصل کنند.

افزارش ۲۰۰ درصدی قیمت لوازم التحریر/ امکان کاهش قیمت‌ها وجود دارد


امکان کاهش قیمت لوازم التحریر وجود دارد

رییس اتحادیه لوازم التحریر اصفهان گفت: ما در حال رایزنی برای نظارت بیشتر بر قیمت‌ها و واردات مواد اولیه لوازم التحریر با ارز دولتی هستیم که بتوانیم در آینده نزدیک این افزایش قیمت را کاهش دهیم.

چیت ساز ادامه داد: از شهروندان درخواست می‌کنیم همه لوازم التحریر مورد نیاز برای یک سال تحصیلی خود را یکجا تهیه نکنند و فعلا برای برطرف کردن نیاز شروع سال اقدام به خرید کنند چراکه احتمال کاهش قیمت‌ها در این حوزه وجود دارد.



فروش اجباری لوازم التحریر در مدارس

 
رییس اتحادیه لوازم التحریر اصفهان بیان کرد: هم اکنون شاهد این مسئله هستیم که در برخی مدارس، مدیران و معلمان، دانش آموزان را وادار به خرید لوازم التحریر از همان مدرسه می‌کنند و این امر ضربه بزرگی به صنف لوازم التحریر استان وارد کرده است.

چیت ساز افزود: شان و جایگاه مدیران بالاتر از فروش اجباری لوازم التحریر به دانش آموزان است و متاسفانه برخی مدارس این اقلام را قیمتی بالاتر از بازار به دانش آموزان می‌فروشند.
 
افزارش ۲۰۰ درصدی قیمت لوازم التحریر/ امکان کاهش قیمت‌ها وجود دارد

رییس اتاق اصناف اصفهان هم در این باره گفت: ارائه لوازم التحریر در مدارس تخلف محسوب می‌شود و همه شهروندان در صورت مشاهده این موضوع در مدارس یا مرکز آموزشی به واحد بازرسی اصناف اطلاع دهند.

جهانگیری با اشاره به اینکه برخی مدارس به دنبال منافع مالی لوازم التحریر با کیفیت پایین و بدون شناسنامه را با قیمت بالاتر به دانش آموزان می‌فروشند ادامه داد: ما اخطارنامه کتبی را به همه واحد‌های اموزشی ارسال کردیم و در صورت مشاهده این تخلف با واحد آموزشی و مدارس مورد نظر برخورد قانونی صورت می‌گیرد.
 

گزارش از سولماز محمدی
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار