معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی گفت: تعدادی از تابلو‌های نام گذاری شده جدید در سطح شهر که تعدادشان نیز اندک است به دلیل سهل انگاری پیمانکار کلمه شهید در آن‌ها قید نشده بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، در ادامه کنکاش و ریشه یابی مسئله جنجالی حذف عنوان شهید از تابلوهای خیابان های کشور که به جریان شهید زدایی معروف شده است، موضوع را از معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان آذربایجان شرقی پیگیر شدیم.

غلامرضا علیزاده معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان آذربایجان شرقی در گفت ‎و گو با خبرنگار گروه استان‎های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، گفت: با توجه به تعدد مراکز تصمیم‎ گیری در خصوص نام گذاری تابلوها، مشکلی ایجاد شده بود و کلمه شهید قید نشده بود که با تذکراتی که از سوی بنیاد شهید تبریز داده شد، این تابلوها اصلاح شد.

تذکر لازم در خصوص قید کلمه شهید بر روی تابلو‌های برخی از کوچه‌ها

او گفت: اولویت هرگونه نام گذاری معابر و کوچه‌ها در کمیته تصمیم گیری استان آذربایجان شرقی و شهرستان تبریز، نام گذاری براساس اسامی شهدا است.

تذکر لازم در خصوص قید کلمه شهید بر روی تابلو‌های برخی از کوچه‌ها

علیزاده گفت: در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها اطلاعات ناصحیحی در این خصوص درج گردیده بود که از طریق رسانه‌های مختلف در خصوص این سهل انگاری، اطلاع رسانی لازم صورت گرفت.

تذکر لازم در خصوص قید کلمه شهید بر روی تابلو‌های برخی از کوچه‌ها

سعید حاجی زاده مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تبریز نیز در این رابطه گفت: با تکمیل، تایید و تحویل اطلاعات لازم، طرح تابلو‌های "کوچه میزین افتخاری" وارد فاز عملیاتی و اجرایی می‌شود.

حاجی زاده با بیان اینکه بخش عمده‌ای از مشخصات و اطلاعات معابر مزین به نام شهدای گرانقدر تبریز، جمع آوری شده است، گفت: با تکمیل این اطلاعات بزودی کار طراحی و چاپ تابلو‌های طرح کوچه میزین افتخاری آغاز می‌شود و سپس در معابر و محلات نصب خواهد شد.

تذکر لازم در خصوص قید کلمه شهید بر روی تابلو‌های برخی از کوچه‌ها

او گفت: این طرح به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام و معرفی اسطوره‌های ایثار و شجاعت در جامعه با همکاری شهرداری تبریز، سپاه عاشورا و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اجرا می‌شود.

در این تابلو‌ها علاوه بر نام و تصویر شهدا، نام پدر، تاریخ تولد، تاریخ شهادت، محل شهادت و فرازی از وصیت نامه شهدا ذکر می‌شود.


بیشتر بخوانید: لزوم ریشه کنی جریان شهیدزدایی


انتهای پیام/ش

ضرورت قید کلمه شهید بر روی تابلو‌های برخی از کوچه‌ها

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۲۵ شهريور ۱۳۹۸
سلام الان در استان اصفهان بسیاری کلمه شهید عملا حذف شده است بس دیدهبان انقلاب واسلام کچا هستند