وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: واگذاری مسئولیت بیشتر به دانشگاه‌های مادر با توجه به نقش اصلی دانشگاهها، سرعت عمل در تصمیم گیری ها را به همراه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز دوشنبه ۲۵ شهریورماه در نشست با تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه مازندران گفت: در استان‌ها دانشگاه‌های جامعی داریم که از آن‌ها به عنوان دانشگاه مادر نام برده می‌شود و با توجه به نقش اصلی دانشگاهها، تمرکز گذاری و واگذاری اختیارات  سرعت عمل در تصمیم گیری ها را به همراه دارد.

او افزود: یکی از مصادیق واگذاری مسئولیت بیشتر به دانشگاه‌های مادر، بحث نظارت، ارزیابی و بررسی کیفی عملکرد در دانشگاه‌ها است.

غلامی گفت: فعالیت‌های دانشگاه مادر در بحث نظارت کمک می‌کند وزارت علوم بدون عدم تمرکز به دانشگاه‌های دیگر بتواند در جریان ارتباطاتی که از طریق نظارت‌ها انجام شده به تقویت آن‌ها پرداخته و بستر خوبی برای ارتباط سازمانی دانشگاه‌ها به وجود آید.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه  مازندران بیش از ۴۰ دانشگاه غیردولتی دارد گفت: این دانشگاه‌ها نیاز به سازماندهی و ساماندهی دارند.

او با بیان اینکه امکانات دانشگاه مازندران تقویت خواهد شد، افزود: اعضای هیئت موسس دانشگاه‌ها با برنامه ریزی راهبردی خود در حوزه رشد و توسعه دانشگاه اقدام کنند.

وزیر علوم با بیان اینکه انسجام نظام آموزش عالی کشور در استان‌ها مهم است و رقابت منفی شایسته نیست، گفت: دانشگاه‌ها در بحث راهبرد آموزش عالی استان کار کنند و ما نیز حمایت می‌کنیم.

غلامی گفت: در خصوص پژوهش‌های علمی دانشگاه‌ها که حاصل همه پژوهشگران است باید در جهت توسعه آن تلاش کنیم و در بحث کاربردی شدن پژوهش‌ها باید به تقویت آن بپردازیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه رویکرد مسائل رشد و پارک‌های علم و فناوری در سال‌های اخیر بسیار خوب بوده، گفت ۶ هزارشرکت دانش بنیان کشور ما بیش از ۴۳ هزار شغل پایدار ایجاد کردند و در جهت توسعه پایدار، کمک به رونق تولید و اشتغال زایی نیز تاثیرات خوبی گذاشتند.
انتهای پیام/س
 

واگذاری مسئولیت بیشتر به دانشگاه‌های مادر برای سرعت عمل در تصمیم گیری‌ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار