فرماندار یزد گفت: به مناسبت سی و نهمین سالگرد هفته دفاع مقدس، ۱۸۰ عنوان برنامه متنوع در استان برگزار می‌شود.

سید محمد رستگاری فرماندار یزد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس ۱۸۰ عنوان برنامه  مختلف فرهنگی، بصیرتی، ورزشی و عمرانی در سطح شهرستان یزد اجرا می شود.

رستگاری با بیان اینکه برنامه های هفته دفاع مقدس از ۳۱ شهریور ماه آغاز می شود، افزود: در نخستین روز از هفته دفاع مقدس نیروی‌های مسلح استان یزد از جمله سپاه و نیرو‌های انتظامی، اقتدار خود را به نمایش می‌گذارند.

فرماندار یزد با تاکید بر اینکه برنامه های امسال دفاع مقدس با کیفیت و شکوه خاصی برگزار می شود، ادامه داد: دیدار با خانواده شهدا، غبار روبی و عطر افشانی قبور شهدا، تجلیل از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، برگزاری نشست‌های بصیرتی و معرفتی، برگزاری شب شعر و خاطره  با محوریت جهاد و شهادت، اجرای ویژه برنامه در باغ موزه دفاع مقدس و ...  از برنامه های هفته دفاع مقدس در یزد است.

رستگاری به ضرورت گرامیداشت هفته دفاع مقدس در جامعه پرداخت و افزود: اگرچه دوران دفاع مقدس برای بسیاری از افراد آن دوره ملموس است اما دوران دفاع مقدس  و رشادت های نوجوانان و جوانان آن دوره، برای کودکان و نوجوانان این دوره نیاز به تبیین و روشنگری دارد.

او با بیان اینکه مفاهیم جهاد و شهادت باید با ظرافت و حسیاسیت زیادی به نسل جوان منتقل شود، اظهارداشت: با زبان هنر می توان بسیاری از رشادت ها و دلاورمردی رزمندگان و شهدای هشت سال دفاع مقدس را با این نسل به اشتراک گذاشت.

فرماندار یزد با بیان رزمندگان پل ارتباطی دوران دفاع مقدس و نسل جدید هستند، تصریح کرد: رزمندگان هشت سال دفاع مقدس دلاور مرداني بودند كه با روي بر‌گرداندن از جاذبه هاي دنيوي، با زهد و تقوا در برابر خصم باطل قد علم كردند تا با حفظ طريقت و شريعت، پايه هاي دينداري را در كشور مستحكم و ماندگار سازند.

انتهای پیام/ غ

صدو هشتاد عنوان برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در یزد اجرا می شود

برچسب ها: دفاع مقدس ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار