قیمت معاملات آتی نفت خام برنت در پی حمله به تاسیسات نفتی عربستان در آغاز معاملات روز دوشنبه با ۱۹ درصد افزایش به ۷۱ دلار و ۹۵ سنت افزایش یافت.

افزایش ۱۹ درصدی نفت خام برنت در پی حمله به تاسیسات نفتی عربستانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه خبری بی‌بی‌سی گزارش داد که قیمت معاملات آتی نفت خام برنت در بازار سنگاپور در آغاز معاملات روز دوشنبه با ۱۹ درصد افزایش به ۷۱ دلار و ۹۵ سنت افزایش یافته است که بالاترین رقم طی ۴ ماه گذشته محسوب می‌شود.

در همین حال شبکه بلومبرگ در خبری فوری از افزایش ۱۹ در صدی قیمت نفت خبر داد.

شبکه تلویزیونی سی‌ان‌بی‌سی نیز اعلام کرد در پی حمله به تاسیسات نفتی عربستان، قیمت نفت خام برنت دریای شمال بیش از ۱۷ درصد و نفت خام وست تگزاس نیز با ۱۵ درصد افزایش به ۶۳.۳۴ دلار افزایش یافته است.

قیمت نفت خام برنت طی روز‌های گذشته حدود ۶۰ دلار بوده است.

روز گذشته شبکه سی‌ان‌بی‌سی آمریکا اعلام کرده بود تحلیلگران نفت پیش‌بینی کردند پس از حمله پهپاد‌های یمنی به تاسیسات نفتی عربستان که توقف نیمی از تولید نفت این کشور را به دنبال داشت، ممکن است بهای این طلای سیاه تا بشکه‌ای ۱۰ دلار افزایش یابد.

این در حالی است که شرکت خدمات مشاوره‌ای «انرژی اسپکتس» اعلام کرد احتمالا حدود نیمی از تولید نفت خام از دست رفته عربستان سعودی روز دوشنبه ازسرگرفته خواهد شد، اما ازسرگیری کامل آن چند هفته زمان خواهد برد.

این شرکت خدمات مشاوره‌ای تاکید کرد حملات اخیر، ۱۸ درصد از تولید گاز طبیعی و ۵۰ درصد از تولید اتان و میعانات گازی در عربستان سعودی را متوقف کرده است.

«انرژی اسپکتس» افزود پس از حملات اخیر به تاسیسات نفتی عربستان سعودی، این کشور به یکی از بزرگترین خریداران فرآورده‌های نفتی تبدیل خواهد شد.

پیش از این خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد خسارت‌های وارده به زیرساخت‌های شرکت نفتی آرامکو در عربستان به دنبال حملات پهپادی روز شنبه نیروی هوایی یمن به آن بسیار گسترده است و امکان تعمیر و اصلاح آن در کوتاه مدت وجود ندارد.

روز شنبه ۱۰ پهپاد انصارالله یمن ۲ پالایشگاه بقیق و خریص از تاسیسات نفتی شرکت آرامکو عربستان را هدف قرار دادند که به دنبال آن مقامات این کشور اعلام کردند نیمی از تولید نفت خام آن‌ها متوقف شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار