کوگا در ظاهر تقریباً به‌طور کامل با اسکیپ یکسان است و صرفاً تفاوت‌هایی جزئی در جلوپنجره و سپر‌های آن دیده می‌شود.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،کراس‌اوور کامپکت فورد اسکیپ در بازار اروپا با نام کوگا عرضه می‌شود و یکی از پرفروش‌ترین خودروهای کلاس خود در این منطقه است. حالا اما فورد هم‌زمان با معرفی نسل جدید اسکیپ، نسل جدید برادر دوقلوی اروپایی آن یعنی کوگا را هم معرفی کرده است. کوگا در ظاهر تقریباً به‌طور کامل با اسکیپ یکسان است و صرفاً تفاوت‌هایی جزئی در جلوپنجره و سپرهای آن دیده می‌شود.

نسل جدید کوگا اولین کراس‌اوور فورد محسوب می‌شود که روی پلت‌فرم C۲ این شرکت ساخته شده یعنی همان پلت‌فرمی که در نسل جدید هاچ‌بک فوکوس هم بکار رفته است. با استفاده از این پلت‌فرم، حالا فاصلهٔ محوری، طول و عرض کوگا افزایش یافته، اما درعین‌حال ۹۰ کیلوگرم از وزن آن کاسته شده است. افزایش ۲ سانتیمتری فاصلهٔ محوری و ۴.۴ سانتیمتری عرض خودرو، بهبود قابل‌توجهی را در فضای داخلی به همراه داشته است به‌گونه‌ای که حالا سرنشینان عقب ۲ سانتیمتر فضای شانه و ۳.۶ سانتیمتر فضای نشیمن بیشتری در اختیار دارند. در همین حال، با وجود اینکه ارتفاع نسل جدید کوگا ۲ سانتیمتر کمتر از نسل قبلی است، اما فضای سر سرنشینان در جلو ۱.۳ سانتیمتر و در عقب ۳.۵ سانتیمتر بیشتر شده است.

صندلی‌های عقب این خودرو نیز از قابلیت کشیدن به سمت عقب یا جلو برخوردار شده‌اند و به گفتهٔ فورد بیشترین فضای پا را در این کلاس ارائه می‌کنند. کوگا جدید همچنین به تکنولوژی اتصالی FordPass فورد هم مجهز شده که نه‌تن‌ها اینترنت وای فای را ارائه می‌کند بلکه ویژگی‌های هوشمندانه‌ای شامل یافتن مکان خودرو، استارت از راه دور و باز و بسته کردن در‌های خودرو با استفاده از اپلیکیشن تلفن همراه را نیز به همراه دارد. ازجملهٔ سایر ویژگی‌های داخلی برجستهٔ این کراس‌اوور جدید نیز می‌توان به صفحه آمپر تمام دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی، نمایشگر ۸ اینچی برای ارائهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی SYNC۳ با اندروید اتو و کارپلی، پد شارژر بی‌سیم و سیستم صوتی سفارشی B&O اشاره کرد.

مشخصات فنی

فورد برای نسل جدید کوگا طیف گسترده‌ای از قوای محرکهٔ مختلف و مدرن شامل دو پیشرانهٔ بنزینی، دو پیشرانهٔ دیزلی، نسخهٔ هیبریدی، نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی و نسخهٔ دیزلی هیبریدی خفیف را ارائه کرده است. پیشرانه‌های بنزینی کوگا در اصل یک واحد ۱.۵ لیتری سه سیلندر اکوبوست توربوشارژ است که در دو سطح قدرت مختلف ۱۲۰ و ۱۵۰ اسب بخار ارائه می‌شود. این اولین پیشرانهٔ سه سیلندر دنیا است که به سیستم غیرفعال‌سازی سیلندر مجهز شده است. این سیستم در مواقعی که به تمام توان پیشرانه نیازی نیست به‌طور خودکار ظرف تنها ۱۴ میلی‌ثانیه یکی از سیلندر‌ها را غیرفعال می‌کند.

پیشرانه‌های دیزلی کراس‌اوور جدید فورد نیز شامل ۱.۵ لیتری ۱۲۰ اسب بخاری و ۲ لیتری ۱۹۰ اسب بخاری اکوبلو می‌شود. برای انتقال نیروی پیشرانه‌های دیزلی و بنزینی یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی به همراه یک نمونهٔ هشت سرعتهٔ اتوماتیک جدید در نظر گرفته شده است. کوگا به‌صورت استاندارد با انتقال قدرت دیفرانسیل جلو عرضه می‌شود، اما امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برای آن وجود دارد.

نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی این کراس‌اوور آمریکایی به یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر بنزینی به همراه یک موتور الکتریکی و یک پکیج باطری ۱۴.۴ کیلووات ساعتی مجهز شده است. مجموع خروجی این سیستم ۲۲۵ اسب بخار قدرت است. این ماشین که اولین محصول پلاگین‌هیبریدی فورد در اروپا محسوب می‌شود، می‌تواند تا ۵۰ کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی طی کند. نسخهٔ هیبریدی معمولی کوگا نیز از همان موتور ۲.۵ لیتری به همراه یک موتور الکتریکی و پکیج باطری لیتیوم یون استفاده می‌کند، اما فعلاً ظرفیت باطری‌های آن اعلام نشده است. این نسخه کمی دیرتر از دیگر نسخه‌های کوگا یعنی در سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه خواهد شد.

نسخهٔ هیبریدی خفیف این کراس‌اوور به یک پیشرانهٔ دیزلی ۲ لیتری با ۱۵۰ اسب بخار قدرت به همراه یک استارت آلترناتور تسمه‌ای و پکیج باطری لیتیوم یون ۴۸ ولتی مجهز شده است. به گفتهٔ فورد، این نسخهٔ هیبریدی خفیف در هر کیلومتر ۱۳۲ گرم دی‌اکسید کربن تولید می‌کند. همانند نسل قبل، نسل جدید فورد کوگا نیز در چهار تیپ مختلف شامل تیپ پایهٔ ترند، تیپ میانی تیتانیوم، تیپ لوکس ویگنال و تیپ اسپرت ST-Line به بازار اروپا عرضه خواهد شد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار