کلاس‌های دو زبانه در پنج منطقه آموزشی بوشهر که بعضی ازکلاس اولی‌ها گویش‌های غیر فارسی دارند، برگزار شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: شهرستان‌های عسلویه، کنگان، بوشهر، دشتی و دشتستان با توجه به اینکه بعضی از نوآموزانشان گویش‌های غیر فارسی دارند، مجری طرح آموزش دو زبانه در استان هستند.

محمود قاسمی از اجرای یک ماهه کلاس‌های آمادگی ویژه نوآموزان مناطق دو زبانه در استان خبر داد و افزود: این طرح آموزشی با شرکت ۷۸۴ نوآموز استان اجرا شد.

او، ادامه داد: کلاس‌های آمادگی ویژه نوآموزان مناطق دو زبانه شامل کسانی بود که در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ موفق به حضور در کلاس‌های یکساله دوره پیش دبستانی نشده اند و مهر امسال نیز باید در پایه اول ابتدایی مشغول به تحصیل شوند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر بیان کرد: نوآموزان دارای گویش‌های غیر فارسی که در مناطق روستایی ساکن هستند به علت پراکندگی و کمبود جمعیت در دوره پیش دبستانی شرکت نمی‌کنند و همین موضوع زمینه ساز عقب ماندن این نوآموزان از دیگر همسالان خود می‌شود.

قاسمی افزود: کلاس‌های آمادگی ویژه نوآموزان مناطق دو زبانه، عدالت آموزشی را بین همه نوآموزان آماده ورود به مدرسه  برقرار می‌کند.

انتهای پیام/ک

کلاس آمادگی ویژه نوآموزان دوزبانه در استان بوشهر برگزار شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.