معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: در خصوص اقدامات دستگاه‌ها ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی مناطق سیل‌زده تصویب‌شده است که مبلغ ۱۱۵ میلیارد تومان به استان تخصیص‌یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،رضا رجب‌زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: در آغاز امسال با سیل روبرو بوده‌ایم که خسارت ۸۰۰ میلیارد تومانی را به استان متحمل کرده است.

رجب زاده افزود: در سفر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور به استان تصویب شد که تمامی بخاری‌های گازی مدارس جمع‌آوری و با بخاری‌های گازی هرمتیک جایگزین شود و تا پایان امسال مدارس سنگی برچیده خواهد شد.

او گفت: برای یک هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی تسهیلات ابلاغ‌شده است؛ که یک هزار و ۹۵۱ واحد در مرحله پی‌کنی و یک هزار و ۲۳ واحد در مرحله انجام فونداسیون و ۲۷۳ واحد در مرحله سقف زنی است.

رجب‌زاده افزود: بنیاد مسکن به واحد‌های بازسازی‌شده ۱۶۰ پاکت سیمان به‌صورت رایگان به واحد‌های بازسازی‌کننده ارائه می‌دهد و به خانوار‌های تحت پوشش ۱۰ درصد تسهیلات بلاعوض تعلق می‌گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی در ادامه با اشاره به اینکه یک هزار و ۵۰۰ پروژه نیمه‌تمام در استان موجود است بیان کرد: هیچ اعتباری از اعتبارات عمرانی دستگاه‌های استان برگشت نخورده است و تمامی اعتبارات جذب‌شده است.

انتهای پیام/ر

تخصیص ۱۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی مناطق سیل‌زده خراسان شمالی

برچسب ها: استانداری ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.