منوچهر فخری گفت: طبق آمار‌های ارائه شده کشوری، تعداد جانباختگان ناشی از تصادفات استان در سال قبل ۳۰۶ نفر بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، منوچهر فخری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان در جلسه شورای راهبردی تصادفات استان سمنان با حضور رئیس پلیس راهور کشور به میزبانی استانداری ضمن بیان اینکه بر اساس آمار‌های ارائه شده کشوری، تعداد جانباختگان ناشی از تصادفات استان در سال قبل ۳۰۶ نفر بوده است، گفت: به منظور کاهش تصادفات، شناسایی نقاط حادثه خیز و اصلاح آن دارای اهمیت است.

او افزود: بر اساس شاخص‌های برنامه ششم و برابر مصوبه ۱۴۳ شورای عالی ترافیک کشور می‌بایست ضمن تلاش برای کاهش تصادفات منجر به فوت، این عدد کاهش حداقل ۷۳ نفره را داشته باشد.

معاون استاندار سمنان بیان کرد: تا کنون ۴۲ نقطه خطرناک در سطح استان احصا شده که از این تعداد ۱۹ نقطه به عنوان نقاط حادثه خیز و ۲۳ نقطه به عنوان نقاط دارای تصادف است که باید اصلاحات لازم در این زمینه صورت گیرد.

فخری با بیان اینکه ۶۰ درصد از تصادفات استان سمنان مربوط به خستگی و خواب آلودگی رانندگان و به ویژه رانندگان خودرو‌های سواری است، اظهار داشت: سهم غیربومی‌ها از تصادفات استان ۶۰ درصد و سهم افراد بومی ۴۰ درصد است.

او با ابراز اینکه در پنج ماهه اول سال ۹۸ تعداد ۱۲۳ نفر در حوادث رانندگی سطح استان سمنان فوت شده‌اند، افزود: محور جنوبی تهران به مشهد در محدوده استان با بیش از ۶۰۷ نفر کشته، بیشترین حجم تصادفات منجر به فوت را داشته و همچنین باید گفت سهم محور شمالی تهران به مشهد ۳۳۰ نفر کشته بوده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان درباره سایر راه‌های استان گفت: محور‌های فرعی طرود، ری آباد و جاده نظامی در سطح استان، بیشترین آمار تصادفات منجر به فوت را در محور‌های فرعی به خود اختصاص داده است.

فخری به اقدامات انجام شده نیز اشاره کرد و تصریح کرد: ۵۶ دستگاه دوربین جاده‌ای ثابت در سطح استان سمنان، عملیات کنترل ترافیک و سرعت در جاده‌ها را به انجام می‌رسانند.

او در پایان بیان کرد: ایجاد مجتمع‌های خدماتی و رفاهی، نصب تابلو‌های راهنمای مسیر در طول جاده‌های استان سمنان، رفع نقص در ۱۹ نقطه حادثه خیز با اولویت پیچ پنج هزار میر آرادان، سرخه و سرازیری گردنه آهوان، پیچ شیطان و سی کیلومتری شهر‌های استان و همچنین ایجاد پاسگاه‌های پلیس راه در محور‌های استان نقش موثری در کاهش تصادفات خواهد داشت.

انتهای پیام / م

۴۲ نقطه خطرناک در سطح استان احصا شده است

برچسب ها: استانداری ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.