دولت افغانستان در واکنش به سفر نمایندگان طالبان به روسیه و چین اعلام کرد که این سفرها تاثیری در احیای مذاکرات صلح ندارد.

کابل: سفر نمایندگان طالبان به روسیه و چین، تاثیری در احیای مذاکرات صلح نداردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «صدیق صدیقی»، سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان تاکید کرد که سفر نمایندگان طالبان به روسیه و چین، تاثیری در احیای روند مذاکرات صلح نخواهد داشت.

وی بیان داشت: دولت افغانستان هم اکنون تمامی تلاش‌ها در راستای مذاکرات صلح با طالبان را متوقف کرده و سفرهای نمایندگان این گروه به روسیه و چین تاثیری بر دولت مرکزی در کابل و یا دولت آمریکا ندارد.

سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان اضافه کرد: دست انداختن طالبان به دامن کشورهای دیگر و سفرهایشان به آن کشورها هیچ سودی ندارد.

وی تاکید کرد که تا زمان انتخابات سراسری در این کشور، مذاکراتی با گروه طالبان صورت نخواهد گرفت و سپس دولت جدید در رابطه با صلح تصمیم‌گیری خواهد کرد.

گفتنی است که مذاکرات صلح آمریکا با طالبان یک هفته قبل با پیام توئیتری «دونالد ترامپ» متوقف شد. رئیس جمهور آمریکا روز 16 سنبله/ شهریور در چند توئیت کوتاه و متوالی نوشت که مذاکرات صلح با طالبان را متوقف کرده و همچنین برنامه خود برای دیدار با رهبران طالبان و رئیس جمهوری افغانستان در کمپ دیوید را نیز لغو کرده است.

هیات مذاکره کننده طالبان پس از آن به روسیه سفر کرد تا درباره روند صلح با مقامات این کشور رایزنی نماید.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.