مدیر پایگاه جهانی میدان امام گفت: مستند «داستان انار»به مناسبت خواهر خواندگی اصفهان و شهر «شیان» چین در میدان امام فیلمبرداری شد و ادامه ساخت آن در «شیان» از مهرماه دنبال می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان به نقل از روابط عمومی پایگاه‌های ثبت جهانی استان اصفهان، فریبا خطابخش مدیر پایگاه جهانی میدان امام اظهار داشت: مستند «داستان انار» ارتباط عمیق بین دو شهر «شیان» و اصفهان را از طریق دیدگاه استادان تاریخ ایران و کارگردانان مستند چینی نشان دهد.

او افزود: در این فیلم در راستای همپوشانی بین سنت و مدرنیته، یادگار‌های تاریخی چین و ایران با مشترکات معنوی پیوند خورده است که به مخاطب کمک می‌کند تا درک و شناخت خود از تاریخ و مدرنیته دو شهر را از منظر جدید عمیق‌تر کند.

کارگردان مستند داستان انار نیز در این ارتباط اظهار داشت: گل شهر شیان چین، انار است و به دلیل تاثیر گزاری شهر اصفهان در ایران و شهر شیان در چین و خواهر خواندگی این دو شهر تصمیم به ساخت این مستند با نام داستان انار از سوی کمپانی راه آفتابی چین و تهیه کنندگی محمد حسین لطیفی در ایران گرفته شد.

خشایار محمود آبادی اظهار داشت: مستند «داستان انار» روایتگر راه ابریشم از شهر» شیان» به اصفهان است.

او با اشاره به اینکه این فیلم مستند ۹۰ دقیقه‌ای بلند است، افزود: ۵۰ درصد از این مستند در اصفهان و در میدان امام اصفهان، مسجد امام، هتل عباسی، چهلستون و پل مارنان ساخته شده و کار فیلمبرداری ۵۰ درصد مابقی در شهر شیان چین از ۱۸ مهرماه سالجاری آغاز خواهد شد.

به گفته او، کار تولید این مستند از سه سال پیش با پژوهش و نگارش فیلمنامه آغاز شده است.

گفتنی است شهر شیان چین و شهر اصفهان از اوایل سال ۱۹۸۹ به شهر‌های خواهر تبدیل شدند؛ گل‌های انار، گل شهر شیان است، شیان دارای تاریخچه مبادلات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بین چین و ایران است.
 
 
 
انتهای پیام/س
 

ادامه فیلم برداری مستند «داستان انار» در چین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.