سخنگوی شورای شهر تهران درخصوص عملکرد شورای معماری مناطق به شهرداری تهران تذکر داد.

خبرنگار: پاینده/دلال‌های شورای معماری مناطق در پوشش کارشناس و مشاوربه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در یکصد و شصت و چهارمین جلسه شورای شهر تهران که صبح امروز (یکشنبه ۲۴ شهریور ماه) برگزار شد، ضمن انتقاد از عملکرد شورای معماری مناطق گفت: با توجه به تذکر‌های مطرح شده نسبت به عملکرد شورای معماری مناطق، همچنان شاهد سوء عملکرد در این نهاد هستیم که منجر شد من به شهرداری تهران درباره این نهاد تذکر دهم.

او افزود: زمانی که گزارش‌های مردمی را دنبال می‌کنیم در برخی از مناطق تخلفاتی مانند اضافه بنا و طبقه و سطح اشغال را شاهد هستیم که این مسائل مصداق تبعیض و رانت است و وقتی پیگیری می‌کنیم، به یکی از کانال‌های شورای معماری مناطق ختم می‌شود.

سخنگوی شورای شهر تهران تصریح کرد: پس از بررسی‌ها مشخص می‌شود که برخی از افراد که نقش دلال دارند در پوشش کارشناس و مشاور عمل می‌کنند و به عنوان مشاور پروژه با متقاضیان قرارداد‌هایی می‌بندند و با اخذ مجوز‌هایی سود‌هایی را به مالک خود می‌رسانند.

اعطا گفت: زمانی که در یک منطقه به جای یک طبقه، دو طبقه ساختمان ساخته می‌شود، ساختمان‌های مجاور نیز اعتراض می‌کنند که چرا این ساخت و ساز برای آن‌ها صورت نمی‌گیرد. حال اگر طرحی دادیم که شهرداری لایحه اختیارات شورای معماری مناطق را ارائه کند، به این معنی نیست که تا زمان تأیید آن، شورای معماری می‌تواند خلاف طرح تفصیلی مناطق عمل کند.


بیشتر بخوانید: محدودیت بیشتر تردد با اجرای طرح کنترل آلودگی هوا


او با اشاره به بازدید هفته قبل خود از ۳ پروژه گفت: در بازدیدی که هفته گذشته از ۳ پروژه داشتم، در ۲ مورد مشخص شد که شورای معماری منطقه مجوز خلاف طرح تفصیلی ارائه کرده است که من از شهرداری تهران درخواست می‌کنم حساسیت بیشتری نسبت به عملکرد شورای معماری مناطق از خود نشان دهد.

انتهای پیام/

تذکر اعطا به شهرداری تهران درباره عملکرد شورای معماری مناطق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار