مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت : ۶۲ درصد از کل اعتبارات اشتغالزایی استان پرداخت شده است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،حسن عزیزی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به اسناد بالادستی در حوزه اشتغال گفت : بر اساس برنامه ششم توسعه سالانه ۹۵۰ هزار شغل جدید باید در کشور ایجاد شود.

او گفت : با روند فعلی در حوزه اشتغال نرخ بیکاری تا سال ۱۴۰۰ به حدود ۱۵ درصد می‌رسد و با این وجود سیاست گذاری بازار کار نیازمند تغییر جدی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه به افزایش جمعیت فارغ التحصیلان بیکار در کشور اشاره کرد و گفت: در سال‌های پیش رو جمعیت دارای تحصیلات عالیه همواره افزایش داشته است که باید برای آن چاره اندیشی کرد.

عزیزی گفت: در این شرایط نیازمند سرمایه گذاری برای ایجاد اشتغال و تامین امنیت کارفرمایان هستیم.

او به بیان تشریح آخرین وضعیت تسهیلات اشتغالزایی در استان کرمانشاه پرداخت و افزود: ۶۲ درصد از کل اعتبارات اشتغالزایی استان پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: کل مبلغ مصوب کمک‌های فنی اعتباری استان ۸۴ میلیارد تومان بود که تاکنون ۳۴ میلیارد تومان پرداخت شده است.

عزیزی با بیان اینکه کل اعتبارات سال گذشته به صورت کامل جذب شده است، افزود: همچنین تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری دستگاه‌های حمایتی ۱۴۳ میلیارد تومان بود که حدود ۶۶ درصد بالغ بر ۹۴ میلیارد تومان آن پردخت شده است.

 این مسئول گفت: کل تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری استان ۳۴۵ میلیارد تومان بود که ۸۹ درصد این مبلغ تاکنون پرداخت است.

او به آمار پرداختی تسهیلات اشتغالزایی مناطق زلزله زده هم اشاره کرد و گفت: از ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالرایی مناطق زلزله زده ۶۹ درصد پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه کل مبلغ تسهیلات اشتغال خانگی را ۹ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این مبلغ برای اشتغال زایی در این حوزه بسیار کم است.

عزیزی همچنین از عملکرد برخی بانک کشاورزی در پرداخت تسهیلات اشتغال انتقاد کرد و گفت: آنچه از عملکرد این بانک برداشت می‌شود نشان از این دارد که اراده‌ای در این بانک برای پرداخت این تسهیلات وجود ندارد .

 

 

انتهای پیام/د

۹۵۰ هزار شغل جدید باید در کشور ایجاد شود

 

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.