از زمان انعقاد پیمان اسلو بین فلسطین و رژیم صهیونیستی در سپتامبر سال ۱۹۹۳ بیش از ۱۲۰ هزار فلسطینی بازداشت شده‌اند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از میدل ایست مانیتور، عبدالناصر فروانه، کارشناس مسائل مربوط به زندانیان فلسطینی روز گذشته اعلام کرد از زمان انعقاد پیمان اسلو بین فلسطین و رژیم صهیونیستی در سپتامبر سال ۱۹۹۳ بیش از ۱۲۰ هزار فلسطینی بازداشت شده اند.

این کارشناس توضیح داد برای بازداشت این تعداد فلسطینی، رژیم صهیونیستی چندین زندان جدید افتتاح کرده است.

وی اظهار داشت بازداشت‌ها بین سال‌های ۱۹۹۳ و ۲۰۰۰ تا حدودی کاهش یافت، اما از سال ۲۰۰۰ هنگامی که انتفاضه دوم یا انتفاضه الاقصی آغاز شد، بازداشت‌ها به شدت افزایش یافت.

فروانه که خود سابقه اسارت در زندان‌های رژیم صهیونیستی را دارد، در ادامه گفت: زنان، مردان، سالمندان و کودکان خردسال در زندان‌های رژیم صهیونیستی در اسارت به سر می‌برند. از زمان انعقاد پیمان اسلو حدود دو هزار زن و بیش از ۱۷ هزار و ۵۰۰ کودک بازداشت شده و در اسارت هستند.

او فاش کرد اشغالگران صهیونیست بیش از نیمی از نمایندگان مجلس فلسطین، شماری از وزیران، صد‌ها نخبه فلسطینی و حتی کارمندان سازمان‌های بین المللی را پس از پیمان اسلو بازداشت کرده اند. همچنین، هر فلسطینی بازداشت شده دستکم تحت یک نوع شکنجه قرار گرفته که شدت شکنجه‌ها اخیرا بیشتر شده است.

وی با اشاره به اینکه کنست اسرائیل بیش از ۲۰ قانون را در مورد زندانیان فلسطینی مورد بحث و تصویب قرار داده است، افزود: از زمان پیمان اسلو، ۱۰۷ زندانی فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی به دلیل شکنجه و سهل انگاری عمدی پزشکی جان خود را از دست داده اند که جدیدترین آن‌ها بسام السایح است که هفته گذشته به شهادت رسید.

این کارشناس اظهار داشت ده‌ها فلسطینی نیز پس از آزادی از زندان به دلیل پیامد‌های شکنجه و بیماری‌های مداوا نشده به شهادت می‌رسند.

در حال حاضر، تقریباً ۵۷۰۰ زندانی فلسطینی از جمله ۲۲۰ کودک، ۳۸ زن (زن و دختر) و ۷۰۰ بیمار در زندان‌های اسرائیل به سر می‌برند و همچنین ۵۰۰ نفر در بازداشت اداری قرار دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار