وزارت خارجه روسیه بر لزوم ازسرگیری مذاکرات بین آمریکا و طالبان تاکید کرد.

تاکید مسکو بر لزوم از سرگیری مذاکرات آمریکا و طالبانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد مسکو معتقد است مذاکرات بین آمریکا و طالبان با توجه به آمادگی این گروه باید از سر گرفته شود.

این وزارتخانه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: طرف روس بر لزوم از سرگیری مذاکرات بین آمریکا و طالبان تاکید دارد. طالبان نیز بار دیگر آمادگی خود برای ادامه گفت‌وگو‌ها با واشنگتن را اعلام کرده است.

محمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر طالبان روز گذشته در قطر گفته بود هیات طالبان با ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان دیدار کرده  تا در مورد اجرای روند صلح در این کشور گفتگو کند.

مذاکرات صلح آمریکا با طالبان یک هفته قبل با پیام توئیتری «دونالد ترامپ» متوقف شد. رئیس جمهور آمریکا روز 16 سنبله/ شهریور در چند توئیت کوتاه و متوالی نوشت که مذاکرات صلح با طالبان را متوقف کرده و همچنین برنامه خود برای دیدار با رهبران طالبان و رئیس جمهوری افغانستان در کمپ دیوید را نیز لغو کرده است.

از سوی دیگر «سهیل شاهین»، سخنگوی دفتر طالبان در قطر در جدیدترین پیام خود اعلام کرد: طالبان برای مذاکرات میان افغان‌ها آماده است مشروط بر اینکه ابتدا مساله اشغال افغانستان حل و فصل شود.

پیش از این طالبان در واکنش به توئیت ترامپ مبنی بر توقف مذاکرات صلح آمریکا با طالبان اعلام کرده بود که جنگ طالبان تا پایان اشغال افغانستان و خروج کامل نظامیان خارجی ادامه می‌یابد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: مسکو ، آمریکا ، طالبان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.