معاون درمان وزیر بهداشت مطرح کرد؛
معاون درمان وزیر بهداشت مطرح کرد؛
به گزارش خبرنگار
حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، قاسم جانبابایی، معاون درمان وزیر بهداشت در همایش سراسری دفاتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات دانشگاههای علوم پزشکی و سازمانهای تابعه وزارت بهداشت، اظهار کرد: تخلفات تعرفهای اغلب در قالب دریافت وجوه غیرمتعارف است. متاسفانه گزارشاتی از این دست تخلفها از استانها داشتهایم و برخورد سریع در این نوع تخلفات موثری بوده که اثر پیشگیرانه دارد.
او با بیان اینکه مهمترین عامل نارضایتی مردم در حوزه سلامت مربوط به حوزه درمان و گلایه از نوع برخورد تیم درمان است، گفت: معاونت درمان نیز در این راستا برنامهای را تدارک دیده است که بر اساس آن مقرر شد تا کارنامه پزشکان را ارائه کنیم و نوع رضایتمندی مردم از پزشک و پرسنل در درآمد آنها موثر باشد.
بیشترین گلایهها در حوزه اورژانسهای بیمارستانی
جانبابایی با بیان اینکه بیشترین گلایهها در حوزه اورژانسهای بیمارستانی است، گفت: این نارضایتی ناشی از این است که یا مدیریت روند درمانی بیمار به درستی انجام نمیشود یا اگر مدیریت درمان را به خوبی هم انجام میدهند، توضیحات لازم در باره بیماری و روند درمانی به بیمار و خانوادهاش داده نمیشود.
ابلاغ بسته خدمات سرپایی درمان در آینده ای نزدیک
معاون درمان وزیر بهداشت از ابلاغ بسته خدمات سرپایی درمان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: یکی از چالشهای در حوزه مراکز جراحی محدود است؛ متاسفانه گاهی میبینیم که یک جراحی تخصصی در یک مرکز جراحی محدود انجام میشود؛ این اقدام به سلامت بیماران آسیب وارد میکند. برخی مطبها خدماتی را انجام میدهند که اصلا نباید در مطب انجام شود ، به همین دلیل در حال تدوین بسته خدمتی سرپایی و بسته خدمتی در مطبها هستیم.
جانبابایی با بیان اینکه خط قرمز ما ارجاع بیماران به خارج از بیمارستان برای تهیه دارو و تجهیزات پزشکی است، گفت: هیچ بیمارستانی خصوصی و دولتی حق ندارد بیمار را برای تهیه دارو و تجهیزات پزشکی به خارج از بیمارستان بفرستد، بلکه باید دارو و تجهیزات مورد نیاز بیمار را در داروخانه بیمارستان تهیه کند همچنین هیچ پزشکی هم حق ندارد که بیمار را به داروخانه یا شرکتی خاص برای تهیه دارو تجهیزات پزشکی بفرستند و حتی در بیمارستانهای خصوصی اگر بیمار اصرار بر استفاده از برند خاص داشت، پزشک باید لیست آن را در اختیار داروخانه بیمارستان قرار دهد تا برای بیمار تهیه شود.
او با اشاره به همکاری بیمارستانها و شرکتهای خصوصی برای فروش دارو و تجهیزات پزشکی اظهار کرد: دکان و دستگاهی که سالها پیش در کنار بیمارستانها به راه افتاده و با شرکتها دارو و تجهیزات پزشکی به مردم میفروشند باید جمع شود. خوشبختانه این موضوع بعد از طرح تحول سلامت به حداقل رسید و نباید به قبل بازگردیم .
پاسخ به سوالات پزشکی را اینجا بخوانید
معاون درمان وزیر بهداشت در پایان تاکید کرد: حقوق بیماران در اولویت است و در این زمینه با کسی تعارف نداریم، زیرا بیمار محور همه خدمات ما در بیمارستانهاست، در صورت بروز این تخلف درجه اعتباربخشی بیمارستان کسر میشود. بیمارستان موظف است که درجه اعتباربخشی بیمارستان را در محلی که قابل دید باشد، نصب کند.
انتهای پیام/