معاون دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان گفت: پرونده بانک سپه تخلف بانکی و در حوزه قضایی تهران در حال پیگیری است.

پرونده بانک سپه تخلف بانکی است/چاه‌های دولتی اطراف کرمان به کمک آبرسانی بیایندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، محمدعلی سلیمانی معاون دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان، امروز در نشست خبری که در سالن اجتماعات شهید قدوسی دادسرای عمومی و انقلاب کرمان برگزارشد، گفت: معاونت حقوق عامه قریب به سه سال است که در دادسرای کرمان تشکیل شده است.

او با اشاره به مأموریت‌های این معاونت افزود: معاونت حقوق عامه ورودی هایش را  از نهاد‌های نظارتی وگزارش و شکایت مردم که مخاطب آن‌ها عموم مردم هستند، معاونت حقوق عامه و جراید روزنامه‌ها که خبرنگار و مردم مطالبی را به عنوان مطالبه مردم مطرح می‌کنند ، می‌گیرند و نوع برخورد‌ها با توجه به این ورودی‌ها متفاوت است.

سلیمانی بیان داشت: این معاونت، ماموریت‌های کلانی از جمله ساماندهی هزینه‌های اجتماعی صنایع سنگین استان، عملکرد بانک‌ها که منجر به تشکیل پرونده بانک ملی شد، قوانین اتباع بیگانه، نظارت بر پرداخت کلان بانک ها، ساماندهی صندوق‌های قرض الحسنه فاقد مجوز، محیط زیست از جمله: انتقال آب از سر شاخه هلیل رود و مأموریت‌های خردی، مثل نمازخانه ترمینال، جمعه بازار خودرو و ... را انجام داده است.

معاون دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان با بیان اینکه حقوق عامه پاسخگوی مردم است، بیان داشت: این معاونت شامل ده کارگروه از جمله: شورای حقوق بیت المال، حوادث حین کار، کارگروه سوانح اجتماعی مانند:( ساماندهی استاندار آسانسور‌ها در شهر، کارگروه فضای مجازی (ساماندهی تارنما‌های خبری فاقد مجوز و رصد فضای مجازی)، کارگروه مبارزه با قاچاق مشروبات الکلی، کارگروه مبارزه و پیشگیری جعل و کلاهبرداری، کارگروه مبارزه با سرقت و کارگروه امنیت قضایی است.

او با بیان اینکه تنوع کارگروه‌ها در کنار مأموریت مهم قوه قضائیه و رسیدگی به پرونده‌ها است، افزود: اهم مطالبات مردم و رسانه‌ها بر عهده معاونت حقوق عامه است.

سلیمانی گفت: پرونده بانک سپه تخلف بانکی است که در حوزه قضایی تهران در حال بررسی است و تصمیم برای رسانه‌ای کردن آن با قاضی پرونده است.

او با بیان اینکه بحث آب در استان موضوع جدی است و وزارت نیرو، دادستانی و وزارت کشور درگیر آن  هستند گفت: مردم از کم آبی گلایه‌مند هستند، و مطالعه پیرامون انتقال آب از دریا، عمان، انتقال آب از شاخه هلیل و حسین آباد مطرح شده است.

معاون دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان با بیان اینکه استان کرمان تنها مرکز استانی است که در وضعیت بحرانی آب قرار دارد، به کمبود و مدیریت آب در استان اشاره کرد و افزود: کمبود آب در شهر کرمان قابل تأمل است.

او به اظهارات مدیر عامل آبفا استان کرمان مبنی بر فرسوده بودن ۴۰ درصد شبکه آبرسانی که باعث هدر رفت ۲۸ تا ۳۰ درصدی آب می‌شود، اشاره کرد و بیان داشت: این موارد قابل بازسازی است که می‌تواند به کمبود آب کمک کند.

سلیمانی گفت: برای انتقال آب به کرمان بیش از ۲۰ چاه در اطراف شهر کرمان شناسایی کرده ایم که در اختیار ادارات دولتی است و می‌شود آن‌ها به شبکه‌های آبرسانی وارد کرد.

او گفت: اگر اصلاح در مدیریت آب صورت نگیرد، لیست ادارات حاکمیتی و نهاد‌های عمومی ظرف مدت یک ماه به رسانه‌ها ابلاغ می‌شود.

معاون دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان در پاسخ به نقش دادستانی در انتخابات با بیان اینکه ستاد انتخابات کشور و کارگروه امنیتی کشور تشکیل شده است و ماعضو آن هستیم، بیان داشت: مهم‌ترین وظیفه این سازمان رصد فضای مجازی است. ضمن آنکه نزدیک به انتخابات رصد ارکان انتخاباتی برعهده این نهاد است.

او در پاسخ به سؤالی مبنی بر وجود متکدی‌ها در کرمان به مطالبه دادستانی در این موضوع که منجر به جریان جدید می‌شود، اشاره کرد و بیان داشت: ساماندهی این افراد اولویت دارد و در شهر کرمان اردوگاهی برای این متکدی‌ها ایجاد شده که مسئول آن فرمانداری است و قاضی ویژه‌ای در فرماندهی داریم که دستور‌های لازم را صادر می‌کند؛ البته، متکدی‌ها عموما کودکان به ویژه افاغنه، زنان و معلولان هستند که مسئولیت هر کدام از آن‌ها را ارگان خاصی برعهده دارد.

انتهای پیام/ح

پرونده بانک سپه تخلف بانکی است که در حوزه قضایی تهران در حال بررسی است

برچسب ها: دادستانی ، آبرسانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار