رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس گفت: تقلیل نظام رتبه‌بندی معلمان به افزایش حقوق مقطعی آنها ظلمی بزرگ به معلم، سند تحول بنیادین و نظام رتبه‌بندی معلمان است.


تقلیل جایگاه نظام رتبه‌بندی به افزایش مقطعی حقوق، ظلم به معلم است/ قانون رتبه‌بندی معلمان پشتوانه اجرایی داردحمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه سخنگوی دولت در سال جاری اعلام کرد که تا دو ماه آینده نظام رتبه‌بندی معلمان اجرایی می‌شود، گفت: سرپرست وقت وزارت آموزش و پرورش هم در رسانه‌ها و در شرایط مختلف اعلام کرده بود، تا شهریور ماه سال جاری نظام رتبه‌بندی اجرایی خواهد شد.

او تصریح کرد: اکنون در آستانه سال تحصیلی قرار گرفته‌ایم، اما هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است و تنها جسته و گریخته اخباری در شبکه‌های اجتماعی کشور در این مورد منتشر می‌شود که موجب التهاب فضای عمومی فرهنگیان شده است.

بیشتر بخوانید: آیا حقوق معلمان ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان افزایش می‌یابد؟ 

حاجی‌بابایی با بیان اینکه ضرورت دارد دولتمردان با فرهنگیان گفت‌وگویی شفاف در این زمینه داشته و ابهام‌زدایی کنند، اظهار کرد: قانون نظام رتبه‌بندی به دنبال تغییر و ارتقای جایگاه معلمان است و در نظام رتبه‌بندی عنوان باید تغییر کند، عنوانی که به ارتقای جایگاه معلم منجر شود.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس گفت: با این تفسیر تقلیل نظام رتبه‌بندی معلمان به افزایش حقوق مقطعی آنها ظلمی بزرگ به معلم، سند تحول بنیادین و نظام رتبه‌بندی معلمان است. لذا ضرورت دارد که لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان هرچه سریعتر به مجلس ارسال شود و اعتبار ۲۰۰۰ میلیارد تومانی آن هم در جایگاه خود هزینه شود.

او تاکید کرد: این اعتبار قابل جابجایی نیست، زیرا مجلس در لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ این اعتبار را صرفا برای اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان مصوب کرده است. نباید با معلمان ابهام‌آلود، متناقض و متضاد سخن گفت، نظام رتبه‌بندی معلمان قانونی است که پشتوانه اجرایی دارد و تفاسیر و استفاده‌های ابزاری دیگری از این قانون راه به جایی نمی‌برد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار