نامزد دموکرات انتخابات آمریکا اعلام کرد تا پیش از برگزاری انتخابات مقدماتی ۲۰۲۰، سوابق پزشکی خود را منتشر خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ و معاون سابق باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا دیروز (جمعه) اعلام کرد تا پیش از آغاز انتخابات مقدماتی سوابق پزشکی خود را منتشر خواهد کرد.

بایدن پس از پایان مناظره انتخاباتی اش در گفتگو با خبرنگاران در تگزاس اعلام کرد هیچ دلیلی ندارد که سوابق پزشکی اش را منتشر نکند.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار گفت: پیش از اولین رأی گیری، من سوابق پزشکی ام را منتشر می‌کنم. هیچ دلیلی ندارد که این سوابق را منتشر نکنم.

بایدن ۷۶ ساله یکی از پیرترین نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ است. به همین دلیل بسیاری از جمهوری خواهان سن و وضع روحی او را هدف قرار داده اند. حتی ترامپ هم به حملات لفظی علیه بایدن همچنان ادامه داده است.

اما بایدن از زمان ورود به رقابت‌های انتخاباتی در سخنرانی‌های خود گاف‌های زیادی داده است. وی چندی پیش در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد که در تیراندازی مرگبار سال گذشته در مدرسه‌ای در پارکلند فلوریدا، او «معاون رئیس جمهور» بوده است! این در حالی است که او یک سال پیش از وقوع این حادثه مرگبار کاخ سفید را ترک کرده بود.

وی پیش از آن هم اظهاراتی نژادپرستانه به زبان آورده بود که موجی از انتقاد‌ها را به دنبال داشت. بایدن گفته بود: کودکان فقیر هم همانند کودکان سفیدپوست باهوش هستند.

اما بایدن خیلی زود حرف خود را اصلاح کرد و گفت: «کودکان ثروتمند، کودکان سیاه پوست و کودکان آسیایی.»

وی در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد زمانی که گفته «کودکان فقیر» در واقع اشتباه لفظی داشته است و مردم متوجه می‌شوند که منظور او چه بوده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار