دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر از ساماندهی ۵۰ درصد معتادان تاپایان سال خبرداد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اسکندر مومنی دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در همایش طرح یاریگران زندگی اظهار کرد: در ۲۰ سال گذشته کشت مواد مخدر در کشور افغانستان ۵۰ برابر شده است که در سال ۲۰۱۷ به بیش از ۹ هزار تن رسید.

او افزود: رویکرد ستاد مبارزه با مواد مخدر مقابله، درمان و آسیب شناسی است که ساماندهی معتادین متجاهر نیز از اولویت ستاد است.


بیشتر بخوانید: انتقاد دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر از تخریب نشدن برخی از خانه‌های پلاک قرمز


مومنی گفت: براساس بیانات رهبری اعتباد به عنوان ام آسیب یاد شده است و مواد مخدر در رأس تمام آسیب‌ها قرار دارد.

او افزود: براساس مصوبات ستاد باید ۵۰ درصد معتادین تاپایان سال ساماندهی شوند که در تمام دستگاه‌ها این مصوبه انجام شده است.

مومنی گفت: در حوزه پیشگیری از اعتیاد طرح یاریگران زندگی را عنوان کردیم چرا که درمان یک فرد معتاد بسیار سخت است و بیش از ۱۱ درصد تولید ناخالص ملی صرف مبارزه در حوزه‌های مختلف مواد مخدر می‌شود.

او افزود: اصلاح قانون در این شرایط یک نیاز ضروری است و برخی قوانین در حوزه مبارزه با مواد مخدر باید با یک اصلاح انجام شود که بسیاری از کار‌های ما در مبارزه با مواد مخدر نیمه کاره می‌ماند و تنها انرژی به هدر می‌رود.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: قانون می‌گوید معتاد متجاهر بین یک تا سه ماه باید نگهداری شود در صورتی که این بازه زمانی برای ترک یک معتاد کافی نیست بار‌ها دیده ایم معتادانی که در خیابان وجود دارند چند بار از این دوره‌ها را گذرانده اند، ولی مجدد به اعتیاد برگشتند قانون باید به نحوی باشد که دست نهاد‌ها برای درمان کامل که مدت زمان بسیاری را هم دارد باز باشد.

او افزود: قانون می‌گوید اموال قاچاقچیانی که ناشی از این جرم به دست آمده است باید ضبط شود در صورتی که با این قانون پلیس و دیگر نهاد‌ها باید بروند در دادگاه ثابت کنند که این اموال از راه مواد مخدر کشف شده است و این یک دور باطلی است، قانون باید در راستای حمایت از ضربه زدن به بنیاد‌های اقتصادی قاچاقچیان باشد و آن‌ها بیایند در دادگاه ثابت کنند که این اموال از راه قاچاق مواد مخدر به دست نیامده است.

مومنی تصریح کرد: در پنج ماهه امسال حدود ۴۰۰ تن مواد مخدر کشف شد، تعداد خودرو‌های توقیفی، سلاح‌های موادمخدر بسیاری کشف شد، کشفیات شیشه افزایش پیدا کرد که این افزایش کشفیات منوط به افزایش ورود شیشه در داخل کشور می‌شود و همچنین تعداد شهید در این حوزه کاهش پیدا کرده است.

انتهای پیام/

ساماندهی ۵۰ درصد معتادان تا پایان سال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار