مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند از ساخت ۵۰ هزار مترمربع فضای بهداشتی در این شهرستان خبر داد.

ساخت ۵۰ هزار مترمربع فضای بهداشتی در نهاوندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مومنعلی دارابی، مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند گفت: یکی از برنامه‌های مدیریت شبکه بهداشت نهاوند در چند سال گذشته ترسیم نقشه سلامت شهرستان بوده است.

او افزود: ۳۶ طرح بهداشتی از ابتدای سال ۹۵ با اعتبار بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان کلنگ زنی شده بود که تعداد زیادی از آن‌ها به بهره برداری رسیده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند از فعال بودن ۹ طرح بهداشتی در حال ساخت خبر داد و افزود: در حال حاضر از مجموع طرح های کلنگ زنی شده ۹ طرح بهداشتی در شهرستان فعال است.

دارابی بیان کرد: ۵ طرح بیش از ۹۸ درصد و ۲ طرح بین ۲۰ تا ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و عملیات اجرایی ۲ طرح دیگر نیز به تازگی آغاز شده است.

او افزود: هفته دولت امسال ۳ طرح با ۳ میلیارد تومان بهره براداری و کلنگ زنی شد که در مجموع در زمینه زیرساخت‌های سلامت تاکنون ۵۰ هزار متر مربع فضای بهداشتی در این شهرستان ساخته شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند از جذب اعتبارات لازم برای خرید تجهیرات پزشکی خبر داد و افزود: امسال با همکاری ریاست دانشگاه علوم پزشکی نزدیک به ۲ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات جراحی عمومی، مغز و اعصاب و ارتوپدی از وزارت بهداشت جذب شده است.

دارابی گفت: به همین منظور تامین تجهیزات پزشکی، یک دستگاه MRI که از تجهیزات ضروری و مورد نیاز شهرستان بود با پیگیری نماینده مردم در این شهرستان دریافت شده است.

او از ارائه خدمات درمانی به مراجعین در مراکز جامع سلامت خبر داد و افزود: در حال حاضر ۱۵ مرکز جامع خدمات سلامت و ۲ مرکز شبانه روزی در مناطق شهری و روستایی خدمات لازم را ارائه می‌دهند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند بیان کرد: علاوه بر این در سایر روستا‌ها نیز خدمات بهداشتی از طریق ۸۷ خانه بهداشت و ۳ پایگاه سلامت به مردم ارائه می‌شود.

دارابی وجود ۴۳ پزشک متخصص در شهرستان را یکی از فرصت‌های بی نظیر بهداشت و درمان بیان کرد و افزود: ۴۳ پزشک متخصص در رشته‌های مختلف جذب شد که در کلینیک تخصصی و بیمارستان‌ها خدمات لازم را ارائه می‌دهند به طوری که سالانه ۴۰ هزار نفر از خدمات کلینیک تخصصی این شهرستان بهره مند می‌شوند.

او از انجام عمل جراحی تخصصی در بیمارستان شهید قدوسی خبر داد و گفت: با توجه به وجود پزشکان متخصص در حال حاضر در بیمارستان شهید قدوسی جراحی مغز و اعصاب صورت می‌گیرد که در نوع خود بی سابقه است.

انتهای پیام/ب

 

فعال بودن ۹ طرح بهداشتی در نهاوند

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.