در سال ۲۰۱۸ حجم صادرات کالا‌های آمریکایی به چین ۱۱۸ میلیارد دلار بود که نسبت به سال پیش از آن هفت درصد کاهش یافته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فرانس پرس، طبق گزارش شورای اقتصادی چین و آمریکا که روز پنج شنبه انتشار یافت در سال ۲۰۱۸ حجم صادرات کالا‌های آمریکایی به چین ۱۱۸ میلیارد دلار بود که نسبت به سال پیش از آن هفت درصد کاهش یافته است.

کرگ آلن، نماینده شورای اقتصادی چین و آمریکا در بیانیه‌ای چنین ابراز نگرانی کرد و گفت: «مشکلات شهر‌ها و ایالت‌های سراسر آمریکا و همچنین شرکت‌هایی که مالیات پرداخت می‌کنند و افرادی را در کشور استخدام می‌کنند، بیشتر به علت کاهش فروش ناشی از تعرفه‌های گمرکی تنبیهی همچنان ادامه دارد».

وی افزود: «این داده‌ها در سال ۲۰۱۸ جمع آوری شده است و اگر از ماه ژانویه، تعرفه‌های گمرکی بیشتری اعمال شود نتایج آن از امروز، بدتر هم می‌شود».

گزارش شورای اقتصادی چین و آمریکا نشان می‌دهد در سال ۲۰۱۸ در ۲۶۵ حوزه انتخابیه کنگره آمریکا صادرات کالا کاهش یافته و در ۶۱ حوزه انتخابیه دیگر، رشد صادرات کمتر از ده میلیون دلار بوده است.

در نتیجهِ مناقشه تجاری بین آمریکا و چین، فروش محصولات کشاورزی حوزه‌های انتخابیه وابسته به صادرات این محصولات به چین کاهش یافته است.

براساس این گزارش، این مناقشه تجاری بیشتر بر ایالت‌های غرب میانه و ایالت‌های واقع در دشت بزرگ آمریکا تاثیر گذاشته که مقادیر بسیار زیادی سویا و دیگر محصولات کشاورزی تولید و صادر می‌کنند. با وجود این کاهش، چین پس از کانادا و مکزیک هنوز سومین بازار مهم برای صادرات کالا‌های آمریکایی محسوب می‌شود.

به گفته شورای اقتصادی چین و آمریکا، حدود یک میلیون و یکصد هزار فرصت شغلی در آمریکا به صادرات کالا به چین وابسته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۱۲ ۲۳ شهريور ۱۳۹۸
افزایش تعرفه برکالاهی چین توسط رئیس جمهور آمریکا به معنای تحریم اقتصادی چین می باشد
آخرین اخبار