سرمربی تیم ملی بسکتبال گفت: زمان بازی‌های جام جهانی برخی افراد انتظارات را از تیم ملی بالا برده بودند و این مسئله شرایط را سخت کرده بود.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، مهران شاهین طبع سرمربی تیم ملی بسکتبال درباره شرایط صعود تیم ملی به مسابقات المپیک گفت: در مسابقات جام جهانی برخی توقعات را از تیم ملی بالا برده بودند و حتی با اختلافی که از تیم‌های پورتوریکو و اسپانیا باختیم ما را مورد سرزنش قرار دادند.

او افزود: تیم پورتوریکو از تیم‌های بسیار خوب و با کیفیت است. مسابقات جام جهانی شرایط خاص خودش را دارد و هر تیمی که در رقابت‌های جام جهانی حضور پیدا کرده است نشان داده از پتانسیل بسیار بالایی برخوردار است.

او در ادامه درباره نا امیدی که بین مردم و بازیکنان به وجود آمده بود گفت: رسانه‌ها همواره باید مردم را امیدوار نگه دارند. برخی از منتقدان خیلی زود قضاوت کردند و باید منتظر می‌ماندند تا بازی‌ها تمام و امتیازات تیم‌ها جمع شود و بعد از آن انتقاد می‌کردند که چه تیمی به المپیک صعود می‌کند. خدا را شکر ما توانستیم با بازی خوبی که مقابل تیم فیلیپین انجام دادیم این تیم را شکست دهیم و به المپیک صعود کنیم.


بیشتر بخوانید: شاهین طبع: امیدوارم صعود به المپیک منجر به اتفاقاتی خوب برای بسکتبال شود/ همه بازیکنان می‌توانند با تلاش و همت به تیم ملی برسند 


شاهین طبع درباره وضعیت روحی و روانی بازیکنان پس از شکست در مرحله گروهی گفت: بنده دو سالی است که در تیم ملی حضور دارم و از کادر فنی بسیار قدرتمدی برخوردار هستم. کادر فنی ما در این مدت نهایت تلاش خود را به کار بست. به نظر من شاخصه‌های روحی و روانی در هر رشته ورزشی متفاوت است.

او افزود: تیم ملی آمریکا که در کادر فنی خود از ۳ مربی تراز اول برخوردار است، در نهایت از دور رقابت‌ها کنار رفت. تیم ملی ترکیه در ترکیب خود از ۳ بازیکن اروپایی برخوردار است، اما این تیم هم در ۲۰ ثانیه آخر متحمل شکست می‌شود و از دور رقابت‌ها کنار می‌رود. مباحث روحی و روانی در همه تیم‌ها وجود دارد و این مسئله فقط شامل تیم ملی ما نبود.

انتهای پیام/

اظهارات شاهین طبع درباره تیم ملی بسکتبال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار