امام جمعه و نماینده در استان قزوین از برگزاری باشگوه مراسم عزاداری سرو و سالار شهیدان حضرت ابا عیدالله الحسین (ع) در دهه اول محرم در استان قزوین قدردانی کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،  حجت الاسلام و المسلمین عابدینی امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه ضمن قدردانی از فعالیت‌های ائمه جمعه، ائمه جماعت، وعاظ و مداحان و مردم استان در ایام محرم گفت: مراسم عزاداری امام حسین (ع) در سراسر کشور و دیگر کشور‌ها برگزار شد و شاهدیم هر سال عظمت حضور مردم در این مراسم بیشتر می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با بیان اینکه محبت اباعبدالله الحسین (ع) به همه اهل عالم تعلق دارد، گفت: اقشار مختلف، مذاهب گوناگون و فِرق متنوع پای کار امام حسین (ع) آمدند و ابراز محبت کردند و ان‌شاءالله شاهد باشیم این برنامه‌ها هر سال بهتر از سال گذشته برگزار شود.

او اضافه کرد: هیئت‌های مذهبی نظم بسیار خوبی داشتند و این موضوع بسیار اثرگذار است.

امام جمعه قزوین با اشاره به مذاکره با اروپا و آمریکا گفت: آن‌هایی که بین امریکا و اروپا فرق قائل هستند هنوز در بی خبری سیاسی و بین المللی به سر می‌برند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی گفت: آن‌هایی که بین آمریکا و اروپا فرق قائل هستند هنوز در بی خبری سیاسی و بین المللی به سر می‌برند و ساده لوح و ساده اندیش هستند و درک سیاسی و دینی درستی از اتفاقات ندارند.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: زمانی که دین به ما می‌گوید دشمن از اینکه به شما شری برسد خوشحال شده و اگر به شما خیری برسد ناراحت می‌شود یعنی با همین دستور دین تکلیف ما مشخص می‌شود.

او اضافه کرد: عده‌ای نه دین را می‌فهمند نه متوجه سیاست هستند، افرادی که هنوز گمان می‌کنند باید با آمریکا مذاکره کرد تا مشکلات ما حل شود؛ به فرموده قرآن این افراد کور و کر و لال هستند، زیرا هیچ زمانی از زبان آن‌ها جملاتی نشنیدیم که دشمن دچار ترس و هراس شود.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: آمریکایی‌ها در مسائل مختلف با نگاه به عملکرد مسئولان ما به دنبال این هستند که ببینند مسئولان ایرانی رفتاری سست و سازشکارانه دارند یا با قدرت و محکم در برابر آن‌ها ایستاده اند، غربی‌ها به دنبال نفوذ در منطقه خلیج فارس هستند تا در این محیط امن به غارت و چپاول و ثروت اندوزی مشغول شوند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: دشمن اگر بداند و درک کند که ایران اسلامی شیطنت و نگاه خصمانه و سلطه طلبی و غارت طلبی آن‌ها را به خوبی متوجه است و وعده و وعید‌های ساده لوحانه آن‌ها را در مذاکرات نمی‌پذیرد حتما عقب نشینی خواهد کرد.

او گفت: امام راحل در سال ۴۲ فرمودند آمریکا از شوروی بدتر و شوروی از انگلیس بدتر و انگلیس از فرانسه بدتر و همه از یکدیگر پلیدتر هستند و ما باید این دشمنان اسلام و انقلاب را خوب بشناسیم.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه آن‌ها «جان بولتون» را تغییر می‌دهند، اما ما فروپاشی رژیم استبدادی و استکباری آمریکا را می‌خواهیم، گفت: آمریکایی‌ها باید از اریکه ظلم و ستم پایین کشیده شوند و این خواسته اصلی ماست.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: خدای متعال به ما قول داده است بساط باطل برچیده می‌شود و عزت و اقتدار نصیب مسلمانان و مستضعفان خواهد شد و یقین داریم قول خدا محقق خواهد شد.

او سالروز درگذشت استاد شهریار را تسلیت گفت و افزود: او استادی مؤمن و اهل بیتی بود که با شعر‌های دلنشین خود درباره ائمه اطهار (ع)، جان تازه‌ای به شعر آئینی داد.

انتهای پیام/ک

خطبه های نماز جمعه قزروین 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار