![قیمت خودرو در بازار آزاد چهارشنبه ۱۷ بهمن ماه](https://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1403/11/17/20320969_642.jpg)
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام علیرضا پناهیان پیش از خطبههای نماز جمعه امروز ۲۲ شهریورماه به سخنرانی پرداخت.
وی گفت: مردمان هوشمند از ریشه یابی قتل امام حسین (ع) نمیتوانند بگذرند. چقدر خوب است در ذکر مصیبتها از ریشههای این مظلومیت هم سخن به میان بیاید. حضرت زینب (س) به برخی از این ریشهها اشاره کرده اند. این ریشهها را باید به تفصیل بیان کرد. چه شد که هنوز نیم قرن نگذشته فرزند پیامبر (ص) را به شهادت میرسانند؟ حرفهای فراوانی در این باره است که میتوان بر آنها تفکر کرد.
علیرضا پناهیان سپس گفت: ان شا الله یک روزی برسد که اعتراضها به خاذلین و قاتلین محدود نشود و اعتراض به ریشههای شکل گیری واقعه کربلا نیز صورت بگیرد. یکی از این ریشه ها، جریان نفاقی بود که در زمان پیامبر (ص) شکل گرفت و موجب نزول سوره منافقین شد. همان سورهای که تأکید شده در نماز جمعه خوانده شود و این به این معناست که در نماز جمعه باید به این موضوع توجه کرد. این که چرا هر هفته باید در نماز جمعه سوره منافقین خوانده شود خیلی قابل تأمل است.
وی افزود: عبدالله بن ابی در سخنرانی خود دوقطبی مهاجرین و انصار را درست کرد. رسول خدا (ص) به قدری از این سخن ناراحت شدند که لشگر را در زمانی که آفتاب بود حرکت دادند. در نماز جمعه راجع به دوقطبی کردن جامعه باید صحبت شود. اختلاف نظر در جامعه اسلامی برکت است، اما دوقطبی کردن جامعه و عزیز کردن یک قطب رفتار منافقانه است. امروزه در جامعه ما یک دوقطبی کاذب برقرار است.
علیرضا پناهیان خاطرنشان کرد: من تشکر میکنم که اخیراً رئیس جمهور علیه دوقطبی سازی صحبت کردند. اما برای من خیلی عجیب بود که ایشان میتوانند در یک سخنرانی هم علیه دوقطبی سازی صحبت کنند و هم یک دوقطبی کاذب ایجاد کنند! مثلاً راجع به مسأله زن به تبلیغات چیهای انتخابات گرا بدهند. این رفتار در سخنرانیهای ایشان زیاد صورت گرفته است.
وی سپس عنوان کرد: ضرر دوقطبی سازی این است که خفقان روانی و دیکتاتوری رسانهای ایجاد میشود و هر کس میخواهد انتقاد کند میترسد او را به یک قطب نسبت بدهند. شایسته سالاری از بین میرود و خیلی از حرفها در جامعه زمین میماند. چون در فضای دوقطبی نمیشود مسایل را شفاف مطرح کرد. کسانی که طرفدار شفافیت هستند وقتی میبینند کسی که در دفاع از شفافیت صحبت میکند متعلق به یک قطب دیگر است شروع به صحبت کردن علیه او میکنند.
علیرضا پناهیان اضافه کرد: آیا دیکتاتوری رسانهای که ذیل دوقطبی سازی صورت میگیرد شومتر است یا دیکتاتوری امثال رضاخان و آل سعود که محبوب استکبار جهانی هستند؟ خدا لعنت کند کسانی که به این دوقطبی سازیها دامن میزنند و هر کسی انتقاد میکند او را به یک قطب منتسب میکنند. صهیونیستها این دوقطبی سازی را در کشورهای مختلف جهان پیاده کرده اند و موفق شده اند این گونه آنها را مدیریت کنند.
وی همچنین اظهار داشت: یکی از ریشههای قتل امام حسین (ع) سوره منافقین است. این سوره درباره کسی نازل شد که میخواست جامعه را دوقطبی کند. انتخابات مجلس در رسانه ملی پرتنش نیست. چون مانند انتخابات ریاست جمهوری مناظرات تلویزیونی صورت نمیگیرد. اما به هر حال کسانی از انتخابات سوء استفاده میکنند و جامعه را دوقطبی میکنند. تخریب به صورت دوقطبی سازی خیلی بد است و چنین انتخاباتی نتیجه خوبی نخواهد داشت. میشود مثل انتخاباتهای کشورهای غربی که مردم به هر کسی رأی میدهند صهیونیستها و عوامل خارجی روی کار هستند.
علیرضا پناهیان سپس گفت: امام حسین (ع) با این که قیام کرده بود میفرماید من نمیخواهم جامعه را دچار تنش کنم. کسانی در حد نماینده مجلس به دنبال تونس سازی از ایران اند. آیا شورای نگهبان و قوه قضاییه با کسانی که این گونه به دنبال آشوب اند نباید برخورد کنند؟ ما خبرگزاریهایی داریم که در حد به آتش کشیدن جامعه خبری را میزنند و وقتی رسانههای بیگانه به نقل از آنها خبر را منتشر کردند خبر را پاک میکنند. آیا با اینها نباید برخورد شود؟
وی افزود: وقتی یزید کنار سر امام حسین (ع) به توهین مشغول بود باز به دوقطبی سازی میپردازد. دعوای بنی هاشم و بنی امیه را مطرح میکند و میگوید گاهی بنی هاشم برنده شده و گاهی نیز بنی امیه برنده شده اند. این یک روش منسوخ قدیمی است. هر وقت از این روشها فاصله گرفتیم باید برای ظهور قریب الوقوع منتظر باشیم.
علیرضا پناهیان عنوان کرد: در یک روایت داریم که دو ویژگی برای مردم مدینه بر میشمارد که این دو ویژگی یکی دیگر از ریشههای قتل امام حسین (ع) اند. یکی این که به مسلمین میگوید به سوی سخن باطل با سرعت بییشتری میروید تا سخن حق. دوم این که فعل قبیح خاسری را میبینید، ولی چشم پوشی میکنید و ندیده میگیرید. این جامعه به جایی میرسد که اباعبدالله الحسین (ع) را به قتل میرساند. زمان خلافت امیرالمومنین ایشان کلام بلندی دارند که یکی دیگر از ریشههای قتل امام حسین (ع) است. میفرمایند اگر شما باطل را توهین میکردید (یعنی آن قدر محکم با باطل برخورد میکردید که سبک میشد) و از مرّ حق کوتاه نمیآمدید کسانی بر شما مسلط نمیشدند که حالا نیاز باشد هزاران کشته بدهید تا بتوانید آنها را کنار بزنید.
وی تأکید کرد: من از شورای نگهبان تقاضا میکنم که از مرّ حق کوتاه نیاید. شورای نگهبان اگر نتواند وسط دعواهای انتخاباتی به یک نامزد انتخاباتی کارت قرمز نشان دهد به مرّ حق عمل نکرده است. مثلاً به یک کاندید بگوید شما دروغ گفتید که میخواهند در پیاده روها دیوار بکشند. یا در مورد پول پخش کردن برخی نامزدها؛ در این شریط داور باید بلافاصه کارت قرمز نشان دهد. ممکن است همان موقع برخی ناراحت شوند، اما مردم در دراز مدت از این رفتار تشکر خواهند کرد. داوری را نمیشود حذف کرد.
علیرضا پناهیان سپس گفت: خفقان رسانهای امروز به یک معروفی تبدیل شده که نمیشود آن را نهی از منکر کرد. با برخی اندیشمندان و اساتید صحبت میکنم میگویند نمیتوانیم حقیقت را بگوییم. شده است مانند خفقان زمان شاه با این تفاوت که امروز از هوچی گریهای بی بی سی چیها میترسیم. متأسفانه برخی این روشها را روشهای حرفهای رسانهای میدانند. ان شا الله زمان چیرگی حق هم فرا خواهد رسید.
وی اضافه کرد: زمان امام زمان (عج) کسانی سخن باطل میگویند و امام زمان (عج) آنها را اعدام میکنند. آزادی بیان در آن موقع وجود خواهد داشت، اما بیان بیمارگونه را هم مردم میفهمند. امام زمان (عج) نیز طبق روایات دستور اعدام افراد را میدهند. مردم هم در آن موقع میدانند که این حرفها نامش غرض ورزی است و نمیگویند نشانه عدم آزادی بیان است.
علیرضا پناهیان افزود: خیانت سرداران امام حسن مجتبی (ع) به بهانه صلح و آرامش که موجب شدند صلح به امام حسن (ع) تحمیل شود، یکی دیگر از مقدمات قتل امام حسین (ع) بود. قبل از آن اشعث با سخنان فریبنده ای، صلح و مذاکره را به علی (ع) تحمیل کرد. ابوموسی اشعری نیز در سستی اش با معاویه موجب شد امیرالمومنین (ع) او را لعنت کند. با این که در قلمروی حکومت خودشان بودند. آتش کوتاه آمدن در مقابل دشمن و مذاکره با دشمن را اشعث در دل جامعه انداخت و بعد ابوموسی اشعری آن مذاکره احمقانه را انجام داد که اینها همه مقدمات قتل اباعبدالله الحسین (ع) است.
وی سپس عنوان کرد: امام حسین (ع) سخنرانیای در منا دارند و در آن جا به اصحاب شان فرمودند صحابه و تابعین را جمع کنید. در آن سخنرانی حضرت فرمودند درباره نهی خدا از علمای یهود عبرت بگیرید که دیگران را از قول بد و سخن گناه آلود نهی نکردند. اگر به این نهی امام حسین (ع) توجه شده بود کربلا بر پا نمیشد و امام حسین (ع) قطعه قطعه نمیشد. از سکوت علما نهی کردند و فرمودند مردم به شما احترام میگذارند چرا این احترام تان را خرج نمیکنید؟ مگر نمیبینید به فقرا و ضعفا چقدر دارد ظلم میشود؟
علیرضا پناهیان در پایان گفت: یکی دیگر از نکات قابل تأمل این است که حضرت زینب (س) فریاد زدند: عمر سعد تو شاهدی و میبینی که دارند فرزند پیامبر را میشکند؟ یعنی حضرت زینب (س) نمیدانند عمر سعد فرمانده سپاه دشمن است؟ میدانند، اما دارند اعلام میکنند کسانی حسین (ع) را کشتند که ما به آنها چشم یاری داشتیم. ان شا الله خداوند جامعه ما را حسینیتر و عزاداریهای ما را عمیقتر قرار دهد.
منبع: مهر
انتهای پیام/