مدیرعامل راه‌آهن گفت: در سیاست‌های کلی برنامه ششم تأکید ویژه‌ای بر اتصال جذب عمده بار به شبکه ریلی کشور شده است.

هدف گذاری امسال راه آهن جابجایی بار استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، سعید رسولی مدیر عامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در بازدید از مسیر راه‌آهن ملایر - کرمانشاه با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان گفت: مجموعه مدیران و کارکنان راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران خود را خادم مردم به‌ ویژه زائران امام رضا (ع) و حضرت اباعبدالله (ع) می‌دانند.

او با اشاره به تردد زائران حسینی در مسیر ملایر- کرمانشاه گفت: در ایام اربعین جابجایی بخشی از زائران کربلای معلی را مجموعه راه‌آهن بر عهده دارد و امسال تلاش داریم هم به لحاظ کمیت و کیفیت خدمات را بهبود ببخشیم.

مدیرعامل راه‌آهن کشور تصریح کرد: با تلاش‌هایی که صورت گرفته به زودی میزبان خیل عظیم زائران اباعبدالله (ع) برای حضور در کربلا و در این مسیر خواهیم بود.

او گفت: دو عامل اصلی تعیین‌کننده ظرفیت قطار‌ها هستند، یکی تقاضا برای سفر است که توسط دستگاه‌های مجری نیازسنجی می‌شود و عامل دوم ترافیک مسیر است که به ما اجازه بدهد بتوانیم قطار‌های بیشتری را به یک مسیر اختصاص دهیم.

رسولی افزود: قطار ملایر به تهران به تازگی برقرار شده و برای تعداد قطار‌های کرمانشاه - ملایر به مشهد تمهیدات خوبی اندیشیده شده است، این قطار‌ها یک روز در میان مسافت را طی می‌کنند.

او گفت: یکی از اصلی‌ترین مأموریت‌های جمهوری اسلامی ایران موضوع جابجایی بار است و در سیاست‌های کلی برنامه ششم تأکید ویژه‌ای بر اتصال جذب عمده بار به شبکه ریلی کشور شده است.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: مدیران راه‌آهن کشور مأموریت دارند مراکز جذب بار را شناسایی کنند که این مهم برای سال ۹۸ هدف‌گذاری شده است.

او گفت: حدود ۷۰ کیلومتر اتصال مراکز عمده بار را خواهیم داشت که با اجرای این خط فرعی ظرفیت ۲۰ میلیون انتقال بار بیشتر به وجود خواهد آمد.

رسولی افزود: در استان همدان و در این منطقه با توجه به استعداد‌ها و وجود کارخانه‌های متعدد و با همکاری مسئولان استانی و شهرستانی این جذب بار انجام خواهد شد.

انتهای پیام/م

حضور مدیرعامل راه آهن در همدان

برچسب ها: راه آهن ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.